Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto i do kogo składa wniosek o wydłużenie etapu edukacyjnego?
Podstawa prawna:
1) Art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 5. 1. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok (…).
2. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna (…).
Rozporządzenie nie wspomina o składaniu wniosku, określa jedynie (w zależności od tego, o jakim typie szkoły mowa w pytaniu), kto podejmuje decyzję.
Zatem, w przypadku:
1) szkoły w zakładzie poprawczym – decyzję podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej,
2) ucznia niepełnosprawnego - decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, o którym mowa w § 5.2 w/w rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co oznacza zapis w nowym rozporządzeniu o dokumentacji, że odnotowuje się liczbę nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na zajęciach edukacyjnych? Czy mamy liczyć na każdym przedmiocie, czy ogólnie na wszystkich zajęciach? Czy dotyczy to ogólnie całego zespołu , czy każdego ucznia osobno. Z rozporządzenia nie wynika wprost, że każdego ucznia. Mam jeszcze jedno pytanie - jakie mają być dzienniki do zajęć organizowanych w ramach z.kartowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach Zespołu Szkół, w którego skład wchodzi: szkoła podstawowa, branżowa I stopnia i szkoła przysposabiająca do pracy, dopuszczalne jest stworzenie w ramach jednego Statutu paragrafów uwzględniających 3 typy szkół w zespole - 1 statut dla całego Zespołu Szkół, ale uwzględniający różne typy szkół? Czy można taki statut mieć w jednym dokumencie, czy każda ze szkół wymaga odrębnego statutu? Jako rada pedagogiczna planujemy wprowadzić paragrafy wyszczególniające dany typ szkoły. Proszę o podanie podstawy prawnej dla połączenia w 1 dokument 3 typów placówek w ramach jednego zespołu. Czy takie rozwiązanie jest możliwe do przeprowadzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 01.09.2021 można zatrudnić na stanowisko nauczyciela języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej osobę, która ma ukończone: magister na kierunki stosunki międzynarodowe w zakresie amerykanistyki i mass mediów, przygotowanie pedagogiczne oraz mgr geografii?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiadający orzeczenie do kształcenia specjalnego ma zagwarantowane przepisami 2 godziny rewalidacji (Rozporządzenie MEN w z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych). Jak należy potraktować dziecko z orzeczeniem uczęszczające do przedszkola? Czy także przyznaje się godziny na rewalidację indywidualną? Jeśli tak, to w jakim wymiarze, na podstawie jakich przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile powinny trwać zajęcia rewalidacyjne w szkole podstawowej ogólnodostępnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe