Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kiedy podejmuje się uchwały i jak powinna brzmieć ich treść?
Uchwałę podejmuje się w czasie nakazanym prawem w zależności od sprawy, której dotyczy na zebraniach rady pedagogicznej. Szczegóły powinny być opisane w regulaminie działalności rady pedagogicznej. Bowiem do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy: 1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki; 2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów; 3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki; 4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki; 5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów; 6) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą lub placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły lub placówki. Ponadto rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Kompetencje stanowiące obligują radę pedagogiczną do podejmowania uchwał. Wzory treści różnych uchwał znajdują się na stronach naszego Portalu.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 41,42.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel w placówce niepublicznej, pełniący podczas nieobecności dyrektora funkcje kierowniczą, a zatrudniony na umowę zlecenie musi mieć w Sio uwzględniona zniżkę godzin? Zatrudnianie na podstawie KP, a nie KN, nauczyciel pracuje w wymiarze 25/40 z czego 17 z uczniami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie szkolnym należy wpisać w miejscu przeznaczonym na zajęcia dodatkowe adnotację dotyczącą wychowania do życia w rodzinie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła, w której pracuję liczy 200 uczniów i ma być likwidowana z dniem 31.08.2011roku.Rodzice zamierzają utworzyć szkołę społeczną, ale obawiają się, że jest już późno, aby jeszcze w tym roku powstała szkoła społeczna, chodzi też o przekazanie subwencji przez urząd gminy.Proszę pomóc nam w interpretacji przepisów prawa oświatowego, abyśmy mogli podjąć konkretne decyzje. Czy w szkole liczącej około 200 uczniów można zastosować "Ustawa o systemie oświaty art.5g." czy też "Ustawa o systemie oświaty art.58 ust. 3 i 4. 3" i wtedy aby szkoła mogła działać od września 2011 roku do 30 września 2010 należało dopełnić szereg formalności - czy jest inna możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel szkoły ponadgimnazjalnej pracuje w pełnym wymiarze godzin - etat. Nie przebywał na zwolnieniu lekarskim. Nie zrealizował w roku szkolnym 2009/10 obowiązkowych dodatkowych 38 godzin nałożonych z art. 42 Karty Nauczyciela. Czy są regulacje prawne rozstrzygające taką sytuację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy dyrektor ma obowiązek wykorzystać pełny wymiar godzin do dyspozycji dyrektora w technikum i branżowej szkole I stopnia (np. w technikum są do wykorzystania 4 godziny do dyspozycji dyrektora w cyklu, a dyrektor zaplanował tylko 2 godziny w cyklu)?
2. W szkole jest oddział łączony dwuzawodowy (technik mechanik z technikiem teleinformatykiem). Czy godziny do dyspozycji dyrektora powinny być przydzielone na oddział (4 godziny), czy na każdy z zawodów w danym oddziale (8 godzin)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe