Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem nauczycielem zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w szkole ogólnodostępnej. Dziś otrzymałam informację od dyrektora, że od września powinnam mieć pensum 22 godziny a nie 18, czy to prawda?
Zgodnie z § 15 ust. 1 w zw. z § 2 pkt 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) zajęcia rewalidacyjno-wychowacze prowadzi oligofrenopedagog, a więc nauczyciel – pedagog w specjalności z pedagogiki specjalnej, jaką jest oligofrenopedagogika. Wymiar pensum pedagoga (także specjalnego, a więc również ologofrenopedagoga) w szkole ogólnodostępnej określa organ prowadzący szkołę publiczną w uchwale, a nie może on przekroczyć 22 godzin – art. 42 ust. 7 pkt 3 lit. b w zw. z art. 91d pkt 1 KN. Jeżeli od września organ prowadzący uchwalił wymiar pensum pedagogów w wymiarze 22 godzin tygodniowo to nauczyciel ma obowiązek go realizować i nie wynosi on tylko 18 godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna statu przedszkola niepublicznego,gimnazjum niepublicznego,szkoły podstawowej niepublicznej.Czy wystarczy wpisać ogólnie ustawę o systemie oświaty(art.172),czy także akty wykonawcze czyli wszystkie rozporządzenia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co powinno znaleźć się w arkuszu ocen dla ucznia klasy III z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który miał wydłużony etap edukacyjny o 1 rok oprócz wpisu na pierwszej stronie gdzie podany jest nr uchwały Rady pedagogicznej? Co dalej zrobić z arkuszem, jeśli rodzice w sierpniu przynoszą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim? Wiadomo, że zostały zorganizowane zajęcia rewalidacyjno wychowawcze do ukończenia 25 roku życia. Co się wtedy dzieje z wydłużonym etapem edukacyjnym? Czy arkusz powinien ulec zmianie, gdyż obowiązuje inna podstawa programowa? Jak powinna być prowadzona dokumentacja nauczania takiego ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkola niepubliczne muszą mieć arkusz organizacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w protokole z rady pedagogicznej należy zawsze zamieścić listę obecności jej członków np. w formie załącznika do protokołu, czy też wystarczy sprawdzenie quorum przez przewodniczącego rady?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki lub surdopedagogiki lub tyflopedagogiki może pracować jako nauczyciel wspomagający w oddziale integracyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe