Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem szkoły podstawowej, która wejdzie w skład zespołu od 01.09.2016r. Jestem po rozmowie z organem prowadzącym, który sugeruje mi, abym wypowiedziała nauczycielom zatrudnionym przez mianowanie, chociaż w szkole podstawowej są dla tych nauczycieli godziny od września: 1. Nauczyciel j. polskiego i historii będzie mieć od września łącznie 22 godz dydaktyczne; 2. Nauczyciel przyrody i edukacji wczesnoszkolnej będzie mieć 18 godzin dyd. Organ prowadzący chce te godziny "dać" n-lom zatrudnionym w gimnazjum, chociaż mają oni zaplanowanych tam mniej godzin dyd.i to oni mogliby otrzymać wypowiedzenie, gdyż zmniejszyła się u nich liczba oddziałów i w przyszłym roku szkolnym będzie jeszcze mniejsza. W naszej szkole podstawowej nic nie ulega zmianie- pozostaje taka sama liczba oddziałów i szkoła nie przechodzi żadnej reorganizacji. Rozmawiając z organem prowadzącym powoływałam się na kartę nauczyciela i podkreślałam, że nie mam podstaw prawnych do zwolnienia tych nauczycieli. Organ prowadzący poinformował, że w przypadku łączenia szkół można to uznać za reorganizację szkoły. Kto ma rację?
Wprawdzie połączenie szkół w zespół stanowi reorganizację, jednak nie można pomijać sytuacji poszczególnych szkół wchodzących w jego skład i stanowić jedynego kryterium wyboru nauczycieli do zwolnienia (art. 20 ust. 1 pkt 2 KN). Przydzielenie w nowym roku szkolnym większej liczby godzin nauczycielom gimnazjum w szkole podstawowej (skutkujące zwalnianiem nauczycieli szkół podstawowych) musiałoby być uzasadnione wyższym stopniem awansu, kwalifikacjami, doświadczeniem w prowadzeniu poszczególnych zajęć prowadzonych w szkole podstawowej przez nauczycieli gimnazjów aktualnie lub w przeszłości, ewentualnie innymi obiektywnymi kryteriami (sukcesami pedagogicznymi, nieobecnościami nauczycieli szkoły podstawowej dezorganizującymi pracę).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o informacje na temat zwolnień z lekcji religii. Czy dyrektor szkoły zwalnia ucznia z religii na podstawie jego decyzji? (jeśli tak to poproszę o podstawę prawną i wzór takiej decyzji). Czy rodzic powinien napisać podanie do dyrektora o zwolnienie z religii czy wystarczy ustna decyzja i dyrektor ma wydać decyzje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole wprowadziłam obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeni wspólnej dla wszystkich uczniów np. hole, szatnia. Czy rodzic może napisać oświadczenie, że jego dziecko nie będzie zasłaniać ust i nosa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych. Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej. Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy , jeżeli kończy naukę na poziomie III 1 kontynuuje naukę na poziomie IV 1 poziom rozszerzony.
Rozumiem, że jeżli uczęń z poziomu IV1 jest bardzo słaby ( diagnoza szkolna, wyniki testu gimnazjalnego ) to może realizować treści z poziomu podstawowego ale z ilością godzin przypadającą na poziom rozszerzony ( czyli godziny z podstawy plus godziny z rozszerzenia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole dokonano rekrutacji do klas I gimnazjum. Część rodziców napisała do dyrektora podania o zmianę klasy dziecka. Czy decyzja dyrektora w sprawie przydziału do klas jest ostateczna, czy rodzice mają prawo straszyć dyrektora kuratorium?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe