Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie zadania należą do dyrektora szkoły w ramach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności?
Przepisy ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2070) oraz wydanego na jej podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2247) stosuje się m.in. do jednostek budżetowych. Nie wszystkie zadania wskazane w ww. rozporządzeniu będzie można przenieść na poziom szkół. Przykładowo szkoły nie mają obowiązku informowania w sposób umożliwiający skuteczne zapoznanie się, o sposobie dostępu oraz zakresie użytkowym serwisów dla usług realizowanych przez te podmioty. Szkoły nie świadczą usługi przez serwisy. Jednakże na podstawie § 5 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia obowiązkiem dyrektora szkoły będzie publikowanie i uaktualnianie w Biuletynie Informacji Publicznej przez podmiot realizujący zadania publiczne opisów procedur obowiązujących przy załatwianiu spraw z zakresu jego właściwości drogą elektroniczną (przykładowo wniosków w procesie rekrutacji). Dyrektor szkoły musi także zapewnić, aby systemy teleinformatyczne były wdrażane i eksploatowane z uwzględnieniem ich funkcjonalności, niezawodności, używalności, wydajności, przenoszalności i pielęgnowalności, przy zastosowaniu norm oraz uznanych w obrocie profesjonalnym standardów i metodyk (§ 15).
Istotny obowiązek został wskazany w § 20 rozporządzenia: dyrektor szkoły opracowuje i ustanawia, wdraża i eksploatuje, monitoruje i przegląda oraz utrzymuje i doskonali system zarządzania bezpieczeństwem informacji zapewniający poufność, dostępność i integralność informacji z uwzględnieniem takich atrybutów, jak autentyczność, rozliczalność, niezaprzeczalność i niezawodność.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opiekunem wycieczki może być pracownik spoza szkoły np. inny nauczyciel lub rodzic?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakim terminem powinniśmy posługiwać się w szkole podstawowej - "półrocze" czy "semestr"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy uprawnień do nauczania wiedzy o kulturze w LO. Nauczycielka ukończyła filologię polską. Obecnie ma otwarty przewód doktorski (planowana obrona grudzień 2012) w katedrze kultury i sztuki (filologiczne studia doktoranckie. Czy może uczyć od września 2012 wiedzy o kulturze ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto udziela urlopu zdrowotnego nauczycielowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Międzyszkolny Klub Sportowy został zarejestrowany w 1976 roku. Miejsce prowadzenia działalności - podano adres SP. Prezes Klubu uważa, że ma prawo do nieograniczonego działania w szkole, wykorzystwać sprzęt szkolny (komputery, drukarkę, kserokopiarkę itp.) oraz dwa pomieszczenia. W dokumentach szkoły nie ma żadnych dokumentów, które określałyby zasady działania Klubu na terenie SP. Dotąd Prezes i Dyrektor SP to była ta sama osoba. Od września jest zmiana. Dyrektorem jest inna osoba. Jak to powinno być prawidłowo załatwione? Art. 56 UoSO znam, ale Prezes nie przyjmuje go do wiadomości. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe