Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są procedury zwolnienia ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim z nauki drugiego języka? Czy uczeń w momencie zwolnienia go z nauki języka obcego musi mieć zapewnione zajęcia z techniki czy może uczęszczać na inne zajęcia np. świetlicowe, biblioteczne?
Na podstawie załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczający do szkoły podstawowej specjalnej, oddziału specjalnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej, szkoły podstawowej ogólnodostępnej, oddziału integracyjnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej lub szkoły podstawowej integracyjnej nie uczęszczają na zajęcia z drugiego języka obcego, przy czym na wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego nowożytnego. Jeżeli uczeń nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego na wniosek rodzica, automatycznie korzysta ze zwolnienia z zajęć językowych i w takiej sytuacji obligatoryjnie uczęszcza na zajęcia z techniki, a organizacja zajęć w tym zakresie spoczywa na dyrektorze – zajęcia mogą zostać zorganizowane jako indywidualne lub z niższą klasą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opiekunem na wycieczce szkolnej może być rodzic dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel organizujący i jadący na wycieczkę szkolną powinien mieć ukończony kurs kierownika wycieczki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób właściwie zorganizować przewóz i opiekę nad uczniem, gdy reprezentuje on szkołę w konkursie zewnętrznym w innej miejscowości. Jak formalnie zorganizować transport?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje w naszej szkole na pół etatu. Nasza szkoła nie jest jego podstawowym miejscem pracy. Na całym etacie pracuje w innej szkole. W regulaminie ZFŚS przyjęto, iż całość świadczeń z podziałem na kryterium dochodowe otrzymują pracownicy, których szkoła jest podstawowym miejscem pracy. Natomiast pracownicy, których szkoła jest dodatkowym miejscem pracy świadczenia otrzymują proporcjonalnie do etatu i do kryterium dochodowego, gdyż całe świadczenia otrzymują w macierzystej szkole. Czy taki zapis jest słuszny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od II półrocza wprowadzamy w naszej szkole (jest to szkoła podstawowa) dziennik elektroniczny. Czy do końca roku szkolnego muszą funkcjonować dwa dzienniki, czy można zakończyć dziennik w wersji papierowej na koniec pierwszego półrocza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe