Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający w klasach I-III w szkole podstawowej publicznej ogólnodostępnej?
Nauczyciel posiada kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela wspomagającego w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi lub w szkołach integracyjnych, jeśli posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć w szkołach specjalnych w celu realizacji zadań wymienionych w § 6 ust. 3. przywołanego rozporządzenia.Nauczyciel wspomagający jest nauczycielem posiadającym kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w świetle § 3 pkt 1–4 ww. rozporządzenia.W przypadku osób zatrudnianych na stanowisku nauczyciela wspomagającego w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi oraz w szkołach integracyjnych regulacje dotyczące warunków zatrudnienia, kwalifikacji i zadań realizowanych przez tych nauczycieli wynikają z:1) rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz 2) rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.Art. 11 Karty Nauczyciela zobowiązuje dyrektora szkoły do nawiązania stosunku pracy z nauczycielem na podstawie umowy o pracę lub mianowania na stanowisku zgodnym z posiadanymi przez nauczyciela kwalifikacjami oraz zgodnie z posiadanym przez nauczyciela stopniem awansu zawodowego.Reasumując: wg mojej opinii nauczyciel powinien posiadać kwalifikacje do nauczania w kl. 1-3 oraz kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Według Ramowego Planu Nauczania w czteroletnim liceum na przedmioty w zakresie rozszerzonym przewidziane jest 22h i uczeń wybiera 2 albo 3 przedmioty. Czy w związku z tym tygodniowy wymiar godzin przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym musi wynosić 22h, czy też, jeżeli uczeń wybierze tylko 2 przedmioty, może być niższy (np. 16h)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor branżowej szkoły musi wykorzystać godziny do dyspozycji dyrektora, które są przewidziane w ramowym planie nauczania czy może ich nie zrealizować w ciągu trzech lat nauki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem małej, samorządowej szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym. W przyszłym roku szkolnym nie będzie w szkole klasy pierwszej, a tym samym pracy dla jednego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zmniejsza się też liczba uczniów w poszczególnych oddziałach. Moje pytanie dotyczy: czy organ prowadzący może czy musi podjąć uchwałę o zmianie liczby oddziałów w szkole w związku z wydanymi przez siebie wytycznymi dotyczącymi organizacji pracy w klasach łączonych. To skutkuje nie tylko zwolnieniem nauczyciela, ale też dla pozostałych pracą w niepełnym wymiarze (po wyrażeniu zgody).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy potraktować godziny zajęć z wychowania do życia w rodzinie? Czy można klasom przydzielić po 1 godz. w I semestrze, czy też muszą mieć przez cały rok szkolny po 0,5 godz.? Drugi problem. Czy można przesuwać godziny przedmiotów, np.2 godzinę z chemii/geografii z klasy trzeciej dać do klasy drugiej (mamy cykl: 1,1,2 godz., chcemy dać 1,2, 1 godz.).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele poszczególnych przedmiotów mają obowiązek przedstawiania motywacji ocen niedostatecznych śródrocznych i rocznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe