Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
jakie arkusze ocen stosować dla klasy siódmej? Proszę o odpowiedź bo już takie pytanie zadaje drugi raz.
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, m. in. 15.09, w październiku oraz listopadzie .br., polecamy szczegółową analizę treści.Arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole.23. Arkusze ocen ucznia lub słuchacza mają format A4 (210 × 297 mm), z tym że w przypadku arkuszy ocen założonych na drukach według wzorów nr 63h i 63i określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia strony pierwsza i ostatnia mają format A4 (210 × 297 mm), a kolejne strony mają format A3 (420 × 297 mm). Arkusze ocen wypełniane pismem komputerowym są drukowane jednostronnie.24. Na arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej lub semestralnej uzyskanych w klasie programowo najwyższej lub semestrze programowo najwyższym szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem przepisów § 7 rozporządzenia.25. Do arkuszy ocen uczniów gimnazjum założonych na drukach według wzorów nr 55a i 56a określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, sporządzoną i podpisaną przez nauczyciela – opiekuna projektu edukacyjnego, zawierającą rok szkolny, w którym projekt edukacyjny był realizowany,i temat projektu edukacyjnego, a w przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – informację o tym zwolnieniu.Oznacza to, że uczeń kontynuuje naukę w szkle podstawowej, zatem wpisu dokonuje się na rozpoczętym arkuszu w tej szkole z aktualnym wpisem obowiązujących przedmiotów.53 MEN-I/37/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkołypodstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej53a MEN-I/37a/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam -pytanie dotyczy ZFŚS - czy pracownik zatrudniony na czas roku szkolnego na 3/40 opieka nad dowozem jest uprawniony do takich samych kwot np. zapomogi świątecznej jak pracownik na pełnym etacie ,czy można to uregulować zapisem w naszym regulaminie ZFŚS . Proszę o odpowiedź.
- Komplet dokumentów związanych z przyjęciem dziecka do punktu przedszkolnego (np. wywiad wstępny, umowy, wykaz i treści regulaminów, zgód, itd.) Proszę o dokumenty
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w klasie I SP ma przydzielone godziny dyrektorskie, prowadzi zajęcia rozwijające zdolności matematyczne, czy można to nazwać zajęciami kreatywnymi?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem od 2 lat, ale zamierzam zrezygnować z tej funkcji. Kiedy najlepiej to zrobić i jak , czy są jakieś przepisy prawne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole informacje, prośby itd. wysyłane są do nauczycieli przez dziennik elektroniczny. Jeden z nauczycieli notorycznie nie odbiera tych wiadomości, nie zawsze reaguje na moje informacje czy też prośby, zaproszenia. Dodam, że małżonka nauczyciela jest bardzo systematyczna i rzetelnie reagująca na moje prośby, informacje. Spotkałem się z sytuacją, że inny nauczyciel zapytał dlaczego nie reaguję na takie zachowanie pracownika (przyznał się, że uczył w tej samej sali, a kolega zostawił niezamknięty laptop, stąd ma taką wiedzę). Proszę o informację jakie mam możliwości prawne i jakie mogę podjąć działania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe