Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
jakie arkusze ocen stosować dla klasy siódmej? Proszę o odpowiedź bo już takie pytanie zadaje drugi raz.
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, m. in. 15.09, w październiku oraz listopadzie .br., polecamy szczegółową analizę treści.Arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole.23. Arkusze ocen ucznia lub słuchacza mają format A4 (210 × 297 mm), z tym że w przypadku arkuszy ocen założonych na drukach według wzorów nr 63h i 63i określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia strony pierwsza i ostatnia mają format A4 (210 × 297 mm), a kolejne strony mają format A3 (420 × 297 mm). Arkusze ocen wypełniane pismem komputerowym są drukowane jednostronnie.24. Na arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej lub semestralnej uzyskanych w klasie programowo najwyższej lub semestrze programowo najwyższym szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem przepisów § 7 rozporządzenia.25. Do arkuszy ocen uczniów gimnazjum założonych na drukach według wzorów nr 55a i 56a określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, sporządzoną i podpisaną przez nauczyciela – opiekuna projektu edukacyjnego, zawierającą rok szkolny, w którym projekt edukacyjny był realizowany,i temat projektu edukacyjnego, a w przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – informację o tym zwolnieniu.Oznacza to, że uczeń kontynuuje naukę w szkle podstawowej, zatem wpisu dokonuje się na rozpoczętym arkuszu w tej szkole z aktualnym wpisem obowiązujących przedmiotów.53 MEN-I/37/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkołypodstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej53a MEN-I/37a/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieją przepisy określające długość przerw międzylekcyjnych w szkołach ponadgimnazjalnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 8 ukończył szkołę podstawową 26 czerwca br.
Jakie poprawne zapisy powinny się znajdować w księdze uczniów w rubrykach:
-data wydania dokumentu (czy rubryka dotyczy wydania świadectwa)?
-data ukończenia szkoły (26 czerwca czy 31 sierpnia)?
-numer świadectwa (numer z księgi uczniów czy inny numer?
Które z tych rubryk należy wypełnić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam wątpliwość, czy poniższy wniosek jest rzeczywiście wnioskiem o udzielenie informacji publicznej, czy nie narusza prawa podmiotów gospodarczych zawartych w art.61 Konstytucji RP:
Wniosek
o udostępnienie informacji publicznej
Na podstawie art. 2 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) wnoszę o udzielenie informacji publicznej dotyczącej poniższych zagadnień:
1. Czy na terenie placówki znajduje się sklepik szkolny, w którym uczniowie mogą się zaopatrzyć w artykuły spożywcze?
2. Jaki jest średni miesięczny koszt dzierżawy powierzchni pod sklepik szkolny w skali 12 miesięcy przez ajenta?
3. Czy szkoła posiada na swoim terenie maszyny vendingowe (automaty/ dystrybutory żywności)?
4. Jaki jest średni miesięczny koszt dzierżawy miejsca pod maszynę vendingową w skali 12 miesięcy?
5. Jaki jest średni miesięczny koszt opłaty za zużycie mediów (np. prąd, woda) przez dzierżawcę miejsca pod maszynę vendingową w skali 12 miesięcy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przedszkole niepubliczne ponosi koszty opału (ekogroszek)w okresie jesienno - zimowym? Czy w związku z takimi zakupami przysługują placówce oświatowej zniżki w zakupie opału, np. o cło?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne w przypadku kiedy uczeń był nieobecny, należy odrobić?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe