Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką powinno się zastosować zasadę oceniania przedmiotów rozszerzonych? Możliwe są przypadki: 1) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy, drugi nauczyciel uczy zakres rozszerzony 2) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy i zakres rozszerzony. W obu przypadkach powinno się zastosować tą samą zasadę ustalania oceny. Jaką?
Uczeń który realizuje przedmiot rozszerzony, nie otrzymuje dwóch ocen śródrocznych i rocznych za poziom podstawowy i rozszerzony, tylko po jednej ocenie, ponieważ realizuje jeden przedmiot (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2PO). Zasady ustalania tych ocen określa wewnątrzszkolny system oceniania (np. w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie), ponieważ przepisy UoSO ich nie określają (art. 44b ust. 5 UoSO). Przepisy nie przewidują bowiem przypadku prowadzenia poziomu podstawowego oraz rozszerzonego z tego samego przedmiotu przez dwóch nauczycieli, a w konsekwencji także nie regulują trybu ustalenia uczniowi ocen śródrocznych i końcoworocznych. Jeśli obydwa poziomy prowadzi ten sam nauczyciel, wystawia uczniowi jedną ocenę według zasad określonych w WSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałabym poprawnie protokołować posiedzenia Rad pedagogicznych, plenarnych i szkoleniowych. Czy istnieje jakiś normatywny wzór?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy zmiany w regulaminie ZFŚS muszę przedstawić na Radzie Pedagogicznej?
2.Czy podział środków ZFŚŚ muszę uzgadniać ze związkami zawodowymi w placówce?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako dyrektor szkoły podstawowej muszę wprowadzić do statutu kryteria ustawowe, czy tylko swoje ustalone przez radę kryteria? Proszę o ew. kryteria przykładowe, jakie można umieścić w statucie.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać procedura wprowadzenia aneksu do Regulaminu biblioteki szkolnej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kary mogą być stosowane w szkole, żeby były zgodne z obowiązującym prawem i nie naruszały godności ucznia? Proszę o przykłady konkretnych rozwiązań.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe