Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka podstawa prawna powinna być pod zarządzeniem dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie zmiany organizacji czasu pracy dla pracowników merytorycznych i administracji?
Ponieważ wydania przez dyrektora poradni „zarządzenia” nie przewiduje żaden obowiązujący przepis, w sytuacji gdy korzystając z kompetencji przełożonego służbowego dyrektor dokonuje zmiany organizacji czasu pracy pracowników w pisemnej formie, podstawę prawną takiego działania stanowi ogólny przepis art. 68 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. o uprawnieniach dyrektora jako kierownika zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym wydane przez Poradnię Psychologiczną-Pedagogiczną, ale jednocześnie nie posiadający innego orzeczenia o niepełnosprawności powinien otrzymać legitymację szkolną na zasadach ogólnych czy legitymację z symbolem ucznia niepełnosprawnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z przepisami dopuszczony program wychowania przedszkolnego obejmuje cały etap edukacyjny. Wydawnictwa proponują odrębne programy wychowania przedszkolnego dla dzieci 6-letnich. Czy jest możliwość zmiany programu dla dzieci, które będą w najstarszej grupie przedszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest wymagana dodatkowa dokumentacja zajęć dla dziecka ze stwierdzonym niedosłuchem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić takie zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący nie chce zatwierdzić arkusza organizacyjnego szkoły po pozytywnej opinii rady pedagogicznej i związków zawodowych. Nie oddaje go do kuratorium, tylko każe dyrektorowi nanieść poprawki, pomijając już ponowną opinię rady i związków. Czy jest to zgodne z prawem, czy poprawki do arkusza nie muszą być wprowadzane aneksem, podpisywanym ponownie przez radę, związki i kuratorium?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dokumentach oświatowych spotykam zamiennie określenie przedmiotu nauczania: godzina wychowawcza, godzina z wychowawcą, zajęcia z wychowawcą - jak powinno być właściwie i od kiedy nastąpiły zmiany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe