Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką liczbę godzin organ prowadzący szkołę powinien przeznaczyć na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
Obowiązujące przepisy nie regulują liczby godzin pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; określa je dyrektor szkoły z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów uczęszczających do danej szkoły i ogólnej liczby godzin przeznaczonej na te zajęcia w zatwierdzonym arkuszu organizacyjnym - § 20 ust. 5 i 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie. W szkole funkcjonuje odział przedszkolny dzieci pięcio- i sześcioletnich. Od tego roku został stworzony odział przedszkolny w szkole dla dzieci trzy- i czteroletnich. Czy dyrektor bądź organ prowadzący powinien wystąpić o opinię do Straży Pożarnej, Sanepidu i Kuratorium przed utworzeniem oddziału dla dzieci poniżej 5-ciu lat, czy musi uzyskać zgodę Urzędu Gminy, czy wystarczy tylko zmiana w Statucie Szkoły? Proszę o podanie podstawy prawnej. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak zgodnie z prawem wprowadzić zmiany do statutu biblioteki pedagogicznej w związku z koniecznością dostosowania go do zmienionych przepisów prawa oświatowego, które zaczną obowiązywać od 1 września 2022 r.? Odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 kwietnia 2003 r. w sprawie ramowego statutu publicznej biblioteki pedagogicznej (Dz. U. z 2003 r., poz. 825). Biblioteka Pedagogiczna w X nie jest filią żadnej biblioteki pedagogicznej. Zatrudnionych jest w niej mniej niż 3 nauczycieli. Do placówki nie mają zatem zastosowania przepisy art. 69 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.): w szkole lub placówce zatrudniającej co najmniej 3 nauczycieli działa rada pedagogiczna, która jest kolegialnym organem szkoły lub placówki w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. Nauczyciele szkół zatrudniających mniej niż 3 nauczycieli są członkami rady pedagogicznej szkoły, której jest podporządkowana szkoła filialna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w księdze ewidencji dzieci wpisujemy adres zameldowania czy zamieszkania dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pierwsze pytanie dotyczy rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015r. poz. 843 w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych, w którym w par. 17 ust. 8 jest mowa o uczniu, o którym z kolei jest mowa w ustawie o systemie oświaty w art. 16. ust. 8. W nowej ustawie artykuł ten został uchylony więc jakiego ucznia dotyczy zapis z którym przewodniczący komisji ustala liczbę zajęć z których uczeń może przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych w jednym dniu?
Moje drugie pytanie dotyczy ucznia który najprawdopodobniej nie przystąpi do egzaminów klasyfikacyjnych w wyznaczonym przez dyrektora za zgodą rodziców terminie, poprzedzającym roczne zakończenie zajęć. Czy w przypadku usprawiedliwionej nieobecności można mu wyznaczyć nowy dowolny termin do końca sierpnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda rekrutacja do publicznych szkół i placówek artystycznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe