Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest wymagana ilość godzin w cyklu kształcenia (na 3 lata) dla dodatkowego języka obcego w publicznej szkole podstawowej?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
II ETAP EDUKACYJNY a) (klasy IV-VI)
Lp. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne Liczba godzin tygodniowo w trzyletnim okresie nauczania
3. Język obcy nowożytny 8
W ramowych planach nauczania dla klas 4-6 przyjęto w w/w rozporządzeniu 8 godzin w cyklu 3-letnim dla „języka obcego nowożytnego”. Zapis w liczbie pojedynczej oznacza, że w nauczaniu na tym etapie kształcenia obowiązuje 1 język wybrany przez szkołę.
Podobny zapis istnieje w rozporządzeniu obowiązującym od września 2012 r.:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z dnia 7 lutego 2012 r.
§ 8. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się począwszy od dnia 1 września 2012 r. W klasach I i IV szkoły podstawowej, klasie I gimnazjum, klasie I szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły policealnej i szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz w klasie wstępnej liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi.
2. W pozostałych klasach szkół, o których mowa w ust. 1, do zakończenia danego etapu edukacyjnego, stosuje się przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 11.
Załącznik nr 1 Ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej, w tym szkoły podstawowej specjalnej, z wyjątkiem szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym
1. W klasach I–III szkoły podstawowej (I etap edukacyjny – edukacja wczesnoszkolna) w trzyletnim okresie nauczania:
1) minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych wynosi:
(…)
b) język obcy nowożytny – 190 godzin,
(…)
2. W klasach IV–VI szkoły podstawowej (II etap edukacyjny) w trzyletnim okresie nauczania:
1) minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą wynosi:
(…)
b) język obcy nowożytny – 290 godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Stowarzyszeniu (PSONI) OBOWIĄZUJĄ NASTEPUJĄCE DOKUMENTY:?
1.instrukcja kancelaryjna
2.instrukcja archiwalna
3.Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy kontroler ZUS może zakwestionować podpisany przez organizacje związkowe i obowiązujący w placówce regulamin ZFŚS?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dotacji celowej na podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych. W rozporządzeniu z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających dotację celową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim są wskazane trzy wskaźniki 2,0; 2,5; 2,3. Czym należy się kierować przy wyborze danego wskaźnika? Co należy wziąć pod uwagę z orzeczenia? Taka sama sytuacja dotyczy uczniów z upośledzeniem umiarkowanym, czy zespołem Aspergera. Proszę o przykładowe rozwiązanie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły stowarzyszeniowej może prowadzić działalność gospodarczą? Jaka jest wykładnia prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica jest obecnie w szpitalu i nie wróci do końca roku szkolnego. Nie ma możliwości uczestniczenia w szpitalu w lekcjach. Czy można dać jej szansę na klasyfikację (np. zaliczenie zdalne) przy zerowej obecności w semestrze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe