Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna uchwały w sprawie wyników rocznej klasyfikacji uczniów w roku szkolnym 2021/ 2022 oraz w sprawie: końcowej klasyfikacji uczniów klasy VIII?
Stosownie do art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów. Zasady klasyfikacji i promocji uczniów są ujęte w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1915). Zgodnie z art. 44e ust. 1 ustawy o systemie oświaty uczeń w trakcie nauki w szkole otrzymuje oceny: bieżące oraz klasyfikacyjne, w których wyróżnia się śródroczne i roczne oraz końcowe. Z kolei na podstawie art. 44q ust. 1 ustawy o systemie oświaty uczeń kończy szkołę podstawową lub szkołę ponadpodstawową, jeżeli:
1) w wyniku klasyfikacji końcowej otrzymał ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego pozytywne końcowe oceny klasyfikacyjne, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 44zb;
2) w przypadku szkoły podstawowej – przystąpił ponadto do egzaminu ósmoklasisty, z zastrzeżeniem art. 44zw, art. 44zx i art. 44zz ust. 2.
Mając na względzie powyższe uchwała w sprawie wyników rocznej klasyfikacji uczniów w roku szkolnym 2021/ 2022 powinna mieć następujący zapis: uchwała podjęta na podstawie art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz art. 44e ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Uchwała w sprawie końcowej klasyfikacji powinna mieć zapis: uchwała podjęta na podstawie art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz art. 44q ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń w I semestrze przeszedł na edukację domową ze względu na stan zdrowia, jednak chciałabym, aby w tym semestrze poszedł do szkoły specjalnej, gdyż ma zespół Aspergera. Dyrekcja oczekuje klasyfikacji z I semestru, jednak w edukacji domowej egzaminy są z całości materiału pod koniec roku. Jak rozwiązać ten problem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba posiadająca dyplom ukończenia wyższych studiów magisterskich ,kierunek - pedagogika, specjalność - praca socjalna i resocjalizacja ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam 62 lata i jestem nauczycielem, na emeryturę odeszłam w 2008 r. Do grudnia 2008 r. miałam 29 lat stażu pedagogicznego i tyle lat pracy przy tablicy. Czy mogę ubiegać się o rekompensatę z ZUS?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy i na jakiej podstawie rodzice mogą złożyć wniosek do kuratora o kontrolę jakości prowadzonych zajęć przez nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor poradni może polecić nauczycielowi świadczenie pracy w formie gotowości ze względu na brak możliwości pracy zdalnej - nauczyciel nie ma dostępu do internetu. Czy jest to wystarczający powód leżący po stronie pracodawcy? Czy w obecnej sytuacji pandemii należy nauczycielowi wskazać świadczenie pracy zdalnej w miejscu pracy, w którym są warunki do pracy zdalnej czy jednak w formie gotowości do pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe