Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wystawić ocenę śródroczną uczniowi szkoły ponadpodstawowej, który realizuje nauczanie tego samego języka obcego jednocześnie w zakresie podstawowym i rozszerzonym? Podobno nie może to być średnia ważona ani żadna inna średnia.
Przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. nie przewidują możliwości otrzymania dwóch ocen śródrocznych lub klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu w sytuacji, gdy uczeń uczęszcza na zajęcia zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.). Uczeń nie może też być jednocześnie z tego samego przedmiotu nieklasyfikowany oraz otrzymać ocenę na innym poziomie. Sposób ustalania jednej oceny w takim przypadku powinien określać statut w części określającej szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów – art. 98 ust. 1 pkt 8 PO. W praktyce zajęcia na każdym poziomie może prowadzić inny nauczyciel (np. statut może przewidywać ustalenie oceny w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie albo system wyliczania średniej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są obowiązki nauczyciela wspomagającego, który pracuje w przedszkolu ogólnodostępnym na cały etat /25godz? Czy wypracowuje 40 godz. jak nauczyciel wychowawca? Chodzi o takie sytuacje jak pozostanie dłużej w pracy, kiedy jest organizowana uroczystość lub wycieczka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty podlegają sprawdzenia podczas kontroli kuratora oświaty w przedszkolu niepublicznym. Jaką dokumentację powinien mieć przygotowaną dyrektor przedszkola a co nauczyciel wychowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto posiada kompetencje do zmiany statutu w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie, Czy rada pedagogiczna lub dyrektor ma do tego uprawnienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dla kogo...dla jakich uczniów jest przewidziana Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy. Chodzi mi konkretnie o ustosunkowanie się do tekstu zawartego w Rozporządzeniu mianowicie...jest tam następujący zapis...SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM
LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI.
Pytanie moje dotyczy konkretnie tego czy musi być niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym i do tego dodatkowo jeszcze niepełnosprawność sprzężona?czyli np. niepełnosprawność intelektualna umiarkowana plus autyzm plus ruchowa. Jak to interpretować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy klasyfikacji i promowania uczniów w szkole podstawowej. Czy Rada Pedagogiczna powinna podjąć na koniec roku 2 uchwały: w sprawie wyników końcowej klasyfikacji uczniów klasy VI, kończących szkołę oraz w sprawie wyników rocznej klasyfikacji i promocji (ucz. kl.I-V)? Czy mogła podjąć jedną i umieścić w niej informacje o uczniach kończących szkołę? Generalnie ile i jakie uchwały podejmuje Rada Pedagogiczna na koniec roku szkolnego (chodzi mi o uchwały dotyczące promocji, klasyfikacji i ukończenia szkoły)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe