Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wpisać na świadectwo oceny, jeżeli uczeń ma innego nauczyciela na matematyce rozszerzonej i innego nauczyciela na matematyce podstawowej? Czy ustala się dwie oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych, czy uczeń otrzymuje tylko jedną ocenę klasyfikacyjną niezależnie od tego, czy realizował je w zakresie podstawowym czy rozszerzonym; i który nauczyciel powinien klasyfikować ucznia?
Przedmiot w zakresie podstawowym oraz rozszerzonym jest jednym przedmiotem, a w związku z tym uczeń otrzymuje jedną ocenę klasyfikacyjną. Przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327 nie przewidują możliwości otrzymania dwóch ocen śródrocznych lub klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu w sytuacji realizowania go na obydwu poziomach. W praktyce zajęcia na każdym poziomie może prowadzić inny nauczyciel, a w takiej sytuacji sposób ustalania jednej oceny powinien określać statut w części określającej szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów – art. 98 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2021 r., poz. 1082, np. statut może przewidywać ustalenie oceny w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie albo system wyliczania średniej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób realizować godzinę dodatkową, z której nauczyciel musi sie wywiązać od 1 września 2009?
- Czy dziecko mające ewidentnie stwierdzony przez psychologa (ale nie poradni psychologiczno-pedagogicznej, tylko szkolnego) mutyzm powinno mieć kształcenie specjalne (ze względu na dostosowanie warunków i metod pracy) i orzeczenie? Czy wystarczy, że dziecko ma zwykłą opinię?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda tryb uchwalania programów wychowawczego i profilaktyki? Kierować się Ustawą o Systemie Oświaty czy ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ? USO art. 54 ust. 2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy: pkt. 1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną: a) programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli; b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców; ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół §2 ust. 2. Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o wzór uchwały klasyfikacyjnej. Czy uczeń z ocenami niedostatecznymi na półrocze jest klasyfikowany czy nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Fundacja jest organem prowadzącym dla niepublicznego ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego. Powiat przekazuje dotację w całości na konto bankowe ośrodka. Fundacja jako organ prowadzący ma określone zadania, które są finansowane z dotacji. Pytanie:
1. Jaką dokumentację powinna prowadzić fundacja żeby realizować zadania organu prowadzącego?
2. W jaki sposób rozliczać środki finansowe w tym zakresie? Czy wystarczy pismo wyrażające zgodę na np. przeprowadzenie remontu?
3. W art 10 ust.1 pkt 3 Prawa Oświatowego jest mowa o zadaniach inwestycyjnych - czego dotyczą i w jakiej kwocie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe