Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wdrożyć w klasie 8 w roku szkolnym 2019/2020 4 godziny zajęć rozwijających? Czy wszyscy uczniowie muszą uczęszczać na te zajęcia?
Liczba 4 godzin do dyspozycji dyrektora dotyczy całego drugiego etapu edukacyjnego. Tylko jeśli w klasach IV-VII nie były organizowane żadne zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności zajęcia związane z kształtowaniem aktywności i kreatywności uczniów, w VIII klasie należałoby przewidzieć 4 takie godziny - § 2 ust. 1 pkt 4 oraz załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639). Dla uczniów są to zajęcia dodatkowe nieobowiązkowe – art. 109 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem organem prowadzącym oraz dyrektorem przedszkola niepublicznego. Przedszkole ma swoją siedzibę w budynku, którego jestem właścicielem. Pobieram subwencję oświatową z budżetu lokalnej gminy oraz czesne od Rodziców i opłaty za wyżywienie. Posiadam również wpis do CEiDG, jestem na podatkowej książce przychodów i rozchodów, odprowadzam podatek dochodowy. Jestem traktowana jak przedsiębiorca, ponieważ mam zarejestrowaną działalność gospodarczą jako przedszkole niepubliczne. Przeważająca działalność gospodarcza kod PKD- 85.10.Z- wychowanie przedszkolne . Mam 2 pytania?
1. Czy subwencja oświatową, którą pobieram z Urzędu Gminy wlicza się do mojego przychodu, tzn. do przychodu firmy?
2.Czy w związku ze znacznym spadkiem przychodów w kwietniu (Rodzice płacili niższe czesne) związanym z epidemią COVID-19, mogłam ubiegać się o subwencję z PFR-u w ramach tarczy antykryzysowej? Subwencja ta została mi już przyznana, czyli wniosek, który złożyłam został rozpatrzony pozytywnie i pieniądze zostały przelane na specjalnie założone w tym celu konto. Boję się jednak ruszać tych środków, bo nie wiem czy przedszkole niepubliczne może z tych środków skorzystać.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Interesują mnie następujące dokumenty:
1. Program wychowawczo- profilaktyczny dla branżowej szkoły I stopnia;
2. Plan pracy szkoły- branżowa szkoła I stopnia;
3. Procedura monitorowania podstawy programowej- branżowa szkoła I stopnia
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w niepublicznej szkole podstawowej z uprawnieniami szkoły publicznej. Od tego roku należy rozliczać osobno wydatkowanie części subwencji na dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności. Cy zakup tablicy interaktywnej wraz z odpowiednimi programami terapeutycznymi możemy zakwalifikować jako zakup pomocy dydaktycznej do pracy z uczniem z zespołem Aspergera?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierć BIP na stronie internetowej szkoły? Czy są jakieś przepisy dotyczące obowiązkowych dokumentów zamieszczanych w BIP?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły otrzymuje informacje od nauczycielki,że rodzic - tatuś uczennicy przy okazji pobytów w szkole wykonuje zdjęcia nauczycielce bez jej wiedzy i zgody - o czym zdążył się pochwalić. Jakie dalsze kroki powinien podjąć dyrektor? Podczas zebrania z rodzicami, czas na indywidualne konsultacje wspomniany rodzic próbował wykorzystać na "komplementy" i oferowanie odwiezienia do domu. Nauczycielka jest przerażona (po wysłuchaniu nauczycielki -dyrekcja telefonicznie skontaktowała się z rodzicem, ustalając termin na spotkanie celem rozmowy). Proszę pilnie o podpowiedź dotyczącą dalszych działań nauczyciela i dyrektora.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe