Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak realizować zajęcia teoretyczno-praktyczne w ramach przedmiotu przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych z uczniami, którzy w chwili ukończenia branżowej szkoły I stopnia nie mają 18 lat?
Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, Dz.U. z 2020 r., poz. 1268 wymagany minimalny wiek do kierowania pojazdami wynosi 18 lat dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A2, B, B+E, C1 i C1+E. Jest to termin, w którym uczeń będzie mógł uzyskać prawo jazdy. Natomiast od momentu przyjęcia do szkoły branżowej I stopnia będzie mógł rozpocząć i odbywać szkolenie z nauki jazdy za pisemną zgodą rodziców na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ww. ustawy. Czyli w szkole branżowej niepełnoletni uczeń (nieodpłatnie w publicznej placówce) może w pełni zrealizować podstawę programową obejmującą teoretyczną i praktyczną część nauki jazdy za pisemną zgodą rodzica oraz może ukończyć szkołę w wieku poniżej 18 lat, ale bez prawa jazdy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak obliczyć ilość godzin do dyspozycji dyrektora uwzględniając zapis rozporządzenia: Rozporządzenia MEN z dnia 2lutego 2012 w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. W załączniku nr 3 ust.3 zawiera algorytm obliczenia wymiaru godzin do dyspozycji dyrektora. praktyczne zastosowanie tego algorytmu budzi wiele wątpliwości wśród dyrektorów szkół, szczególnie zapis:" faktyczną liczbę tygodni" nie jest jednoznaczny. Firmy szkoleniowe traktują faktyczną liczbę tygodni różnie, np 32? Proszę o wyjaśnienie. Z poważaniem - Elżbieta Smyk
- Organ prowadzący przedszkole niepubliczne to spółka z o.o. Dotacja nie została wykorzystana w całości w danym miesiącu czy kwartale rozliczeniowym. Księgowa potraktowała to jako zysk/dochód i odprowadziła podatek. Czy słusznie? Wydaje mi się, że kwotę niewykorzystaną należy zwrócić, a nie opodatkować. Proszę o odpowiedz z podaniem konkretnych przepisów. Inny przypadek, to prowadzenie przedszkola przez fundację. Prezes zatrudnia dyrektora przedszkola, nauczyciela dyplomowanego po studiach podyplomowych w zakresie zarządzania oświatą, który sprawuje przede wszystkim nadzór pedagogiczny. Czy prezes fundacji może mieć funkcję dyrektora do spraw ekonomicznych, menadżerskich i mieć wypłacane wynagrodzenie z dotacji oświatowej? Placówka może mieć dwóch dyrektorów? A może to stanowisko powinno mieć inną nazwę, by wynagrodzenie mogło być naliczane? Jaką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przepisy regulują awans zawodowy w tym roku szkolnym (2017/18) nauczyciela stażysty na kontraktowego? Wg jakich przepisów przeprowadzać rozmowę i powołowywać komisje i kto w komisji itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zatrudnić w Zespole Szkół nauczyciela z dorobkiem naukowym (dr nauk) z dziesięcioletnim stażem pracy (wykładowca) na wyższej uczelni. Czy zastosować mam art 9a ust 3KN czy 9a ust 4KN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli w statucie jest zapis "Jeżeli nieregulaminowe użycie telefonu lub innego środka komunikacji elektronicznej ma miejsce po raz kolejny, wówczas nauczyciel ma prawo do odebrania uczniowi telefonu lub innego środka komunikacji, a następnie zdeponowania go u wychowawcy lub pedagoga szkolnego. Do odebrania telefonu lub innych środków elektronicznych upoważnieni są rodzice lub opiekunowie prawni ucznia. Czy odebranie telefonu jest zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe