Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak często powinno wykonywać się wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na autyzm, które przebywa w przedszkolu niepublicznym?
Tę kwestię reguluje § 6. ust 9. rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 7 sierpnia 2015 r. poz.1113), mówiący, że: Zespół, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka, uwzględniając ocenę efektywności udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej oraz, w miarę potrzeb, dokonuje modyfikacji programu (IPET).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole z nowym rokiem powstał odział sportowy, który liczy 14 osób, cała klasa liczy 19 osób. Przy zakładaniu klasy okazało się, że nie ma wystarczającej liczby dzieci do drugiej dyscypliny. Organ prowadzący wyraził zgodę na 10 godzin wychowania fizycznego dla tej klasy. Czy jest to nadal oddział sportowy oraz czy taką klasę można wykazać w SIO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W połowie lutego wpłynął do dyrektora szkoły wniosek o ocenę pracy nauczyciela. W myśl przepisów dyrektor ma na dokonanie takiej oceny 3 miesiące. Niestety w obecnej sytuacji (koronawirus) dyrektor nie zdążył odbyć zapowiadanej na koniec marca obserwacji, nie może też wziąć pod uwagę obserwacji z ubiegłego roku, ponieważ nauczyciel wnioskujący o ocenę w ciągu ostatnich dwóch lat przebywał na urlopie macierzyńskim i urlopie dla poratowania zdrowia. Jak zgodnie z prawem dyrektor ma wywiązać się ze swoich obowiązków?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy program objęty innowacją pedagogiczną należy włączyć do szkolnego zestawu programów nauczania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń szkoły podstawowej posiada orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym. Rodzice zdecydowali się przenieść go w trakcie roku szkolnego do szkoły integracyjnej. Czy wymagana jest uchwała rady pedagogicznej o skreśleniu z listy uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką oświatowo-wychowawczą i prowadzimy zajęcia pozaszkolne. Czy nasi nauczyciele prowadzący różne zajęcia (turystyczne, sportowe-nauka pływania) muszą mieć program tych zajęć? Jaka postawa prawna nas obowiązuje? Czy te programy zatwierdzamy na Radzie pedagogicznej co roku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe