Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin języka angielskiego powinno być od września w ,, zerówce''?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) nie określa czasu, który należy przeznaczyć na naukę języka angielskiego w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole w jakiejkolwiek grupie wiekowej. Każda placówka musi samodzielnie zdecydować, jaki wymiar czasu jest niezbędny do opanowania przez dzieci podstawy programowej z zachowaniem zasady, że co najmniej piątą część czasu spędzanego na wszystkich zajęciach należy poświęcić na zabawę, a najwyżej piątą część czasu na wszystkie zajęcia dydaktyczne, włączając język obcy. Nie ma przeszkód do nauki języka angielskiego w formie zabawy – m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń po angielsku w toku różnych zajęć, gier i zabaw, wspólną lekturę książeczek, naukę rymowanek, prostych wierszyków, piosenek, czy korzystanie materiałów audiowizualnych w języku angielskim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele poszczególnych przedmiotów mają obowiązek przedstawiania motywacji ocen niedostatecznych śródrocznych i rocznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak odnotować prawidłowo kontrolę dziennika lekcyjnego? Czy jako dyrektor powinnam też w dzienniku złożyć podpis z kontroli?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Osoba posiada dyplom inżyniera na kierunku „Informatyka” w specjalności „sieci komputerowe i teleinformatyka”. Z suplementu do dyplomu wynika, że w pierwszym semestrze pierwszego roku studiów realizowany był przedmiot „Podstawy elektrotechniki i elektroniki” w ilości godzin 8 (wykład) +16 (laboratorium).
Czy ww. osoba posiada kwalifikacje do prowadzenia następujących zajęć?:
1. Podstawy elektrotechniki – zajęcia teoretyczne w technikum.
2. Elektrotechnika i elektronika – zajęcia teoretyczne w technikum.
3. Podstawy elektrotechniki – zajęcia teoretyczne w szkole branżowej.
4. Elektrotechnika w praktyce – zajęcia praktyczne w szkole branżowej.
5. Elektrotechnika i elektronika – zajęcia teoretyczne w szkole branżowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o udostępnienie arkusza obserwacji zajęć nauczyciela w przedszkolu.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź, jak liczymy frekwencję w klasie, w której uczeń przebywa w szpitalu: w naszym przypadku będą to około 2 miesiące. Wiemy że w szpitalu realizuje obowiązek szkolny, jednak gdy wpiszemy, że jest nieobecny wówczas klasa ma bardzo niską frekwencję. Czy możemy potraktować ten okres jakby w klasie był 1 uczeń mniej i frekwencję wyliczyć bez niego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe