Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko otrzymało orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. W zaleceniach Poradni brak jest zapisu o indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych. Czy mimo takiego braku szkoła ma obowiązek takie zajęcia zagwarantować? Rodzona siostra tego dziecka rok wcześniej otrzymała identyczne orzeczenie, ale w zaleceniach istnieje zapis o zajęciach rewalidacyjnych.
Na podstawie ramowego planu nauczania dyrektor szkoły ustala szkolny plan nauczania, w którym określa dla poszczególnych klas (semestrów) na danym etapie edukacyjnym tygodniowy (semestralny) wymiar godzin odpowiednio: 1) poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego oraz zajęć z wychowawcą; 2) poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia zawodowego; 3) zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych; 4) dodatkowych zajęć edukacyjnych, jeżeli takie zajęcia są prowadzone. Rozporządzenie podaje ilość godzin przeznaczonych na zajęcia rewalidacyjne - myślę, że poradnia z tego powodu odstąpiła od dokonania tego zapisu. Jednak większość poradni w orzeczeniach umieszcza zalecenie o konieczności organizowania zajęć rewalidacyjnych. Jednak mimo braku takiego zalecenia, szkoła powinna: 1) zorganizować zajęcia rewalidacyjne; 2) wystąpić do organu prowadzącego z pismem o przyznanie godzin na zajęcia rewalidacyjne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy 6-latkom (ur. w 2011r.) w bieżącym roku szkolnym dokonujemy diagnozy pedagogicznej i do 30 kwietnia 2018r. przekazujemy rodzicom informację o gotowości szkolnej dziecka? Co robimy dla 5 latków (ur. w 2012r.)? Czy też dokonujemy diagnozy pedagogicznej i przekazujemy rodzicom informację o gotowości szkolnej? Z jakich przepisów to wynika? Proszę o szerszą interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- czy nauczycielowi zatrudnionemu przez mianowanie w okresie ochronnym można ograniczyć etat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nasza szkoła prowadzona jest przez stowarzyszenie. W umowie przekazującej prowadzenie szkoły stowarzyszeniu jest zapis, że gmina przekazuje dotację w wysokości wydatków ponoszonych przez gminę na jednego ucznia w szkołach tego samego typu prowadzonych przez gminę. Pomimo, że od 1 września doszły klasy 7, dotacja udzielana stowarzyszeniu nie zmieniła się. Nasze pytanie dotyczy tego w jaki sposób uzyskać od gminy informacje nt. wysokości wydatków ponoszonych przez nią na utrzymanie ucznia w szkole prowadzonej prze gminę? Jakie wydatki ponoszone przez gminę powinny być uwzględnione w obliczeniu dotacji przekazywanej stowarzyszeniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Problem dotyczy dodatku motywacyjnego. Nauczycielka otrzymała od lipca taki dodatek (przyznawany w naszej szkole raz na pół roku, w tym przypadku na okres lipiec-grudzień), a od września z powodu zagrożonej ciąży poszła na zwolnienie lekarskie, które będzie przedłużane aż do rozwiązania, czyli do lutego. Czy nauczycielka podczas przebywania na zwolnieniu powinna mieć nadal wypłacany dodatek motywacyjny? Dziękuję za odpowiedź i wskazanie podstawy prawnej.
- Pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum niepublicznym (z uprawnieniami szkół publicznych) w oddziale po szkole podstawowej. W szkole jest jeden odział. Młodzież po szkole podstawowej (z tego oddziału) wybiera przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym. Wszyscy obowiązkowo realizują język angielski na poziomie rozszerzonym i jeden przedmiot do wyboru: biologię lub historię lub polski lub matematykę. Pytanie dotyczy sposobu realizacji tych przedmiotów. Czy istnieje możliwość, aby cała grupa (ci, którzy realizują np. biologię na poziomie rozszerzonym i reszta oddziału) mieli wspólnie jedną godzinę biologii realizowanej na poziomie podstawowym, a pozostałe 2 godziny realizują tylko te osoby, które wybrały biologię rozszerzoną? Analogicznie z pozostałymi przedmiotami. Razem godziny z podstawy osobno godziny rozszerzone. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe