Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko 3-letnie otrzymało opinię o WWR. Jego mama chce, aby była realizowana w przedszkolu niepublicznym, do którego dziewczynka uczęszcza. W zaleceniach jest m.in. SI, w skład zespołu dyrektor ma możliwość powołania: oligofrenopedagoga, terapeuty, pedagoga (w jednej osobie), logopedy, psychologa. Nie jest niestety w stanie zapewnić SI - czy można realizować np. zajęcia terapeutyczne wykorzystujące elementy SI? Poza tym z kwoty dofinansowania za WWR ciężko jest dziecku zapewnić zajęcia SI.
§ 2. rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 30 sierpnia 2017 poz. 1635) wyraźnie mówi, że - poza zatrudnieniem kadry posiadającej kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach WWR -placówka, która chce takie zajęcia realizować musi także dysponować pomieszczeniami do prowadzenia takich zajęć indywidualnie i w grupie, wyposażonymi w sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne, odpowiednie do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci. SI jest jedną z wielu metod terapeutycznych, jaką wykorzystuje się w pracy z dziećmi, w całości lub korzystając z niektórych jej elementów. I jako taka została zaproponowana przez PPP. Konkretne metody pracy z dzieckiem powinien określić Zespół, który musi opracować indywidualny program WWR z uwzględnieniem diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka zawartej w opinii poradni oraz działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji tegoż programu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w "małym" gimnazjum publicznym ( 28 uczniów) przekazanym do prowadzenia stowarzyszeniu można łączyć zajęcia np. religię, czy wychowanie fizyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać decyzja o zwolnieniu ucznia z wychowania fizycznego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń zdaje egzamin poprawkowy w sierpniu. W związku z tym, na świadectwie umieszcza się datę uchwały rady pedagogicznej z sierpnia, czy z czerwca? Jako datę wystawienia świadectwa przyjmujemy datę czerwcową zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, czy datę egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka odchodzi z dniem 28 września 2012 r. na urlop dla poratowanie zdrowia do 28.06.2013 r.
Czy po powrocie do pracy należy jej się urlop wypoczynkowy (wakacje) czy też za okres przebywania na urlopie zdrowotnym nie nabywa prawa do urlopu wypoczynkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka pracuje w dwóch placówkach oświatowych. Czy udając się na roczny urlop dla poratowania zdrowia w swojej macierzystej szkole, może pracować jednocześnie w innej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe