Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dotyczy realizacji nowej pp w klasie I. W jaki sposób nauczyciel powinien rozpisywać realizację wyodrębnionych edukacji w kl.1 w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie (bez możliwości uczestniczenia w zajęciach na terenie szkoły). Uczeń realizuje treści nowej pp w wymiarze jedynie 6 godz. tygodniowo. Jak więc rozliczyć pp zgodnie z siatką godzin w przypadku j. angielskiego, ed. muzycznej, informatycznej, wf itd (Rozporządzenie określa minimalna liczbę godzin koniecznych do realizacji w 3 letnim okresie nauki) Dziecko z pewnością objęte zostanie naucz. indywid. przez kolejne lata edukacji. Pozdrawiam
Oczywiście uczeń, któremu przyznano godziny na realiazcję nauczania indywidualnego nie będzie miał w planie nauczania tyle godzin, ile cała klasa. Uczeń kształci się z zakresu każdej edukacji, więc godziny należy rozliczyć tak, by zapewnić mu nauczanie wszystkich edukacji - proporcjonalnie do wymogów rozporządzenia o ramowych planach nauczania.
Nauczyciele są zobligowani do realizacji podstaw programowych zgodnie z rozporządzeniem w sprawie podstaw programowych, których zakres można dosotosować do potrzeb edukacyjnych i możliwości ucznia - z uwzględnieniem zaleceń poradni wydającej opinię/orzeczenie.
Zatem uczniowi przyznaje się w ramach 6-u godzin tygodniowo wszystkie eduakcje w zmniejszonym wymiarze w stosunku do klasy, np. edukację muzyczną - 1h/miesiąc, religię - 1h/miesiąc, j. angielski - 1 h/tydzień, ed. polonistyczną - 2h/tydzień itp. Są to jedynie propozycje. Natomiast szkoła może mieć inną koncepcję, uczeń możliwości i potrzeby, które są opisane w zaleceniu poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podstawa prawna:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W wyniku kontroli dokumentacji szkolnej- arkuszy ocen- stwierdzono brak podpisu nauczyciela- wychowawcy w rubryce" Data i podpis osoby wypełniającej arkusz ocen". Arkusz jest wydrukiem komputerowym z poprzedniego roku szkolnego, osoba która powinna podpisać arkusze już nie pracuje w szkole. Czy arkusz ten może podpisać dyrektor lub wskazany nauczyciel na podstawie danych (ocen) z e-dziennika (obowiązkowy sposób prowadzenia dokumentacji)? Jeśli tak, to jaka powinna być data wpisu, zgodna z datą rady zatwierdzającej klasyfikację roczną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Problemem w szkole jest nauczyciel matematyki, który po zwolnieniu z funkcji wicedyrektora szkoły nie chce przystosować się do reguł narzuconych przez nowego wicedyrektora. Kwestią sporną jest wprowadzenie dziennika elektronicznego, którego mimo upomnień ze strony dyrekcji, nauczyciel nie uzupełnia od września. Zaczynamy mieć problem z rodzicami, którzy proszą o dostęp do ocen cząstkowych uczniów. Nauczyciel, jak wynika z relacji uczniów, zapisuje obecności i oceny w swoim zeszycie. Dyrektor w obecnej sytuacji chce wręczyć nauczycielowi notatkę służbową, w której opisana zostanie ww. sytuacja. Proszę uprzejmie o poradę, co robić w tej sytuacji, bo nie możemy wstrzymać wynagrodzenia nauczycielowi skoro od września do teraz je otrzymywał, mimo wielokrotnych próśb ze strony dyrekcji o uzupełnienie dziennika.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Jakie są warunki organizowania oddziałów dwujęzycznych w szkole podstawowej i gimnazjum? Jakie przepisy określają takie warunki?
Jak jest procedura i kryteria?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z zawieszeniem nauki w szkołach w formie stacjonarnej należy dodatkowo dokumentować proces przebiegu nauczania, realizacji podstawy programowej, np. sprawozdania nauczycieli za okres nauki zdalnej itp.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową o typie afazji sensoryczno-motorycznej może nie wyrazić zgody na terapię psychologiczną w przedszkolu integracyjnym mimo, że jest wskazana w zaleceniach poradni psychologiczno-pedagogicznej? Dziecko posiada IPET w którym uwzględniony jest ten rodzaj terapii, jednak po dwóch latach rodzic nie podpisał zgody na terapię. Jak mam wywiązać się z tego zalecenia? Czy rodzic powinien wskazać gdzie realizuje terapię psychologiczną? Proszę o wiążącą odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe