Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dotyczy realizacji nowej pp w klasie I. W jaki sposób nauczyciel powinien rozpisywać realizację wyodrębnionych edukacji w kl.1 w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie (bez możliwości uczestniczenia w zajęciach na terenie szkoły). Uczeń realizuje treści nowej pp w wymiarze jedynie 6 godz. tygodniowo. Jak więc rozliczyć pp zgodnie z siatką godzin w przypadku j. angielskiego, ed. muzycznej, informatycznej, wf itd (Rozporządzenie określa minimalna liczbę godzin koniecznych do realizacji w 3 letnim okresie nauki) Dziecko z pewnością objęte zostanie naucz. indywid. przez kolejne lata edukacji. Pozdrawiam
Oczywiście uczeń, któremu przyznano godziny na realiazcję nauczania indywidualnego nie będzie miał w planie nauczania tyle godzin, ile cała klasa. Uczeń kształci się z zakresu każdej edukacji, więc godziny należy rozliczyć tak, by zapewnić mu nauczanie wszystkich edukacji - proporcjonalnie do wymogów rozporządzenia o ramowych planach nauczania.
Nauczyciele są zobligowani do realizacji podstaw programowych zgodnie z rozporządzeniem w sprawie podstaw programowych, których zakres można dosotosować do potrzeb edukacyjnych i możliwości ucznia - z uwzględnieniem zaleceń poradni wydającej opinię/orzeczenie.
Zatem uczniowi przyznaje się w ramach 6-u godzin tygodniowo wszystkie eduakcje w zmniejszonym wymiarze w stosunku do klasy, np. edukację muzyczną - 1h/miesiąc, religię - 1h/miesiąc, j. angielski - 1 h/tydzień, ed. polonistyczną - 2h/tydzień itp. Są to jedynie propozycje. Natomiast szkoła może mieć inną koncepcję, uczeń możliwości i potrzeby, które są opisane w zaleceniu poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podstawa prawna:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie czy chwilowo ze względu organizacyjnego mogą przebywać w jednej sali przedszkolnej dwie grupy? Każda z nich zostaje pod opieką swojego nauczyciela oraz salowej. W tym samym czasie w sali sprawują opiekę nad dziećmi dwie nauczycielki i dwie salowe.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Godziny do dyspozycji dyrektora w gimnazjum wg nowej „ramówki”
Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych w załączniku nr 3 ust 3. podaje sposób wyliczania godzin do dyspozycji dyrektora szkoły jako różnicę pomiędzy sumą godzin wynikającą z pomnożenia tygodniowych wymiarów godzin określonych ust.2 pkt.1 przez FAKTYCZNĄ liczbę tygodni, w których odbywają się obowiązkowe zajęcia edukacyjne w kolejnych latach szkolnych a sumą godzin określonych w ust.1 pkt 1.
Stosując ten algorytm do gimnazjum publicznego przy założeniu wynikającym z uzasadnienia do cytowanego wyżej rozporządzenia, iż rok szkolny ma przeciętnie 35 tygodni otrzymujemy następujące wartości:
(29+30+31)x35 – (450+450+30+30+190+65+130+130+130+130+385+65+385+30+65+65+95)=3150-2825 = 325
Wynika z tego, że w cyklu kształcenia dyrektor ma do dyspozycji 325 godzin dyrektorskich na oddział na 3 lata co daję 3,09 godziny tygodniowo 325/(3 x 35 tygodni) = 3,09).
Na różnych szkoleniach i w przykładowych szkolnych planach nauczania podaje się, że w cyklu kształcenia liczba godzin dyrektorskich wynosi 2 na oddział . Ile więc faktycznie dyrektor powinien zaplanować tych godzin w arkuszu organizacyjnym??
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty związane z bezpieczeństwem powinny znajdować się w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie kiedy nauczyciel składa wniosek o dopuszczenie programu wychowania przedszkolnego w czerwcu? Czy może jest jakiś określony miesiąc? Kiedy Rada Pedagogiczna opiniuje program? Czy może to być to samo posiedzenie rady, na której dyrektor dopuszcza programy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może ocenić ucznia oceną niedostateczną za brak pracy domowej ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe