Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do jakiego wieku uczeń niepełnosprawny w stopniu umiarkowanym i znacznym może uczęszczać do specjalnej szkoły podstawowej? Czy muszą być spełnione jakieś szczególne warunki np. odroczenie obowiązku szkolnego, wydłużanie etapu edukacyjnego na poziomie klas młodszych i starszych?
Zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1309) kształcenie uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy:
1) 20. rok życia - w przypadku szkoły podstawowej;
2) 24. rok życia - w przypadku szkoły ponadpodstawowej.
Przepis nie kreślą specjalnych warunków, jakie należy spełnić, aby uczeń z niepełnosprawnością mógł kontynuować naukę w szkole podstawowej do 20 roku życia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor chce powołać wicedyrektora spoza szkoły, którego rada pedagogiczna nie zna. Czy też musi zasięgnąć opinii Rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna (jeśli tak to proszę o podanie), zgodnie z którą można przedłużyć kadencję dyrektorowi szkoły samorządowej? Jeśli nie, to jakie są inne możliwości, za wyjątkiem konkursu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na wątpliwość w jakich okolicznościach RP może uczniowi odmówić uczniowi zgody na egzamin klasyfikacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wzory arkuszy i świadectw w roku szkolnym 2021/2022 są takie same jak w roku poprzednim, czy była w międzyczasie aktualizacja przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący oczekuje od dyrektora, żeby w projekcie organizacyjnym na przyszły rok zabrał nadgodziny nauczycielom dyplomowanym i przyznał je nauczycielom o niższych stopniach awansu zawodowego. Nadmienię, że chodzi o godziny, które wynikają z ramowego planu nauczania. "Prośbę" swą motywuje tym, że przyniesie to oszczędności w wydatkach na oświatę. W związku z powyższym pojawiają się pytania: Czy na wysokość subwencji oświatowej wpływa status zawodowy nauczycieli uczących w danej szkole? Jeśli tak, to jak to jest naliczane? Jeśli np. dwóch nauczycieli dyplomowanych uczy np. matematyki w wymiarze półtora etatu to czy w subwencji znajdą się dwa czy trzy etaty matematyki w szkole? Z góry dziękuję za pomoc w poszukiwaniu odpowiedzi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe