Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zatrudnionym nauczycielom, jak poniżej należy wypłacić dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2015r.? 1. Nauczyciel zatrudniony od 7 września 2015 do 30 czerwca 2016? ( do 31 grudnia 2015 bez zwolnień); 2. Nauczyciel zatrudniony od 1 stycznia do 30 czerwca 2015r.? ( w tym 3 dni urlop bezpłatny)
Ustawa z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej określa warunki nabycia prawa do tzw. "13 - tki".
Zasadą jest, że pracownik nabywa prawo do wynagrodzenia rocznego w pełnej wysokości po przepracowaniu u danego pracodawcy całego roku kalendarzowego. Zgodnie z art. 2 ust. 2 pracownik, który nie przepracował u danego pracodawcy całego roku kalendarzowego, nabywa prawo do wynagrodzenia rocznego w wysokości proporcjonalnej do okresu przepracowanego, pod warunkiem, że okres ten wynosi co najmniej 6 miesięcy. Dalej przepisy określają przypadki, w których przepracowanie co najmniej 6 miesięcy warunkujących nabycie prawa do wynagrodzenia rocznego nie jest wymagane. Wśród nich znajduje się sytuacja nawiązania stosunku pracy w trakcie roku kalendarzowego z nauczycielem i nauczycielem akademickim zgodnie z organizacją pracy szkoły. Zapis ten jest różnie interpretowany, co doprowadziło do dwóch stanowisk: pierwsze, mówiące o tym, że zatrudnienie zgodnie z organizacją pracy szkoły to zatrudnienie od 1 września (takie jest też stanowisko MEN) i drugie, zgodnie z którym zatrudnienie zgodne z organizacją pracy szkoły może nastąpić w każdym czasie, zgodnie z potrzebami szkoły i nie jest tożsame z organizacją roku szkolnego, np. zatrudnienie na zastępstwo albo zatrudnienie nauczyciela do prowadzenia zajęć nauczania indywidualnego, zajęć rewalidacyjnych lub innych, gdy potrzeba taka wynikła w trakcie roku. To stanowisko wydaje się być słuszniejsze i gdyby postąpić zgodnie z nim, to zarówno pierwszy, jak i drugi nauczyciel uzyskałby prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto ma przeprowadzić rekrutację uczniów do szkoły oraz przedszkola i zatrudnić nauczycieli i obsługę jeśli szkoła jest w likwidacji i na miejscu 3 szkół podstawowych powstanie jedna szkoła podstawowa. Jaka jest podstawa prawma.
- Czy można drukować komputerowo arkusze ocen do kl.IV,V,VI i podpisane czytelnie przez wychowawcę dołączyć do arkuszy ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ustawie o systemie oświaty nie jest jasno zapisane komu przysługuje egzamin na poprawę wyższe niż przewidywana roczna. Moim zdaniem i naszego WSO (zrobiliśmy kilka zastrzeżeń (np. wymagana frekwencja 80% itd) mamy takie prawo. Kuratorium Warszawskie zarzuciło mi, że to przysługuje wszystkim. Dzwoniłem do kuratorium Łódzkiego i Katowickiego i oba odpowiedziały mi, że mam prawo zrobić taki zapis. Kto ma rację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy tzw. "godziny karciane " nauczyciele-wychowawcy pracujący w Internacie/bursie mają obowiązek je realizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe