Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkołach składowych zespołu szkół – Technikum, Branżowa Szkoła I stopnia, Szkoła Policealną i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych - należy opracować, w terminie do 30 listopada 2019 r., statut dla każdej z tych szkół, czy może być jeden dla zespołu? W przypadku gdy będzie konieczność opracowania statut dla każdej z ww. szkół to jakie przepisy prawa należy uwzględnić?
Na podstawie art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., każda publiczna szkoła szkoła działa na podstawie statutu, czyli każda szkoła wchodząca w skład zespołu szkół musi posiadać własny statut, którego minimalną treść określają przepisy art. 98 ust. 1 i art. 99 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. Niezależnie od tego, odrębny statut musi posiadać również zespół publicznych szkół (art. 91 ust. 1 i 6 PO).
Z kolei w przypadku szkół niepublicznych, statut również musi posiadać każda szkoła wchodząca w skład zespołu, o treści obejmującej co najmniej zagadnienia wymienione w art. 172 PO. Natomiast o ewentualnym nadaniu statutu niepublicznych szkół decyduje organ prowadzący, ponieważ taki zespół nie musi go posiadać (art. 182 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń został przyjęty do klasy drugiej naszej szkoły. W dokumentacji którą przedstawił jest oczywiście świadectwo ukończenia klasy pierwszej. Czy w związku z tym musimy jako obecna szkoła wystąpić po odpis arkusza ocen ze szkoły w której ukończył klasę pierwszą?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury zatwierdzenia nowego statutu w szkole podstawowej. Stary wymagał wielu aktualizacji, zmianie uległy numery paragrafów, wprowadzono rozdziały, zapisy dotyczące oceniania, kompetencji organów szkoły itd. Poproszę o wzór uchwały Rady Pedagogicznej zatwierdzającej nowy statut.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne w przypadku kiedy uczeń był nieobecny, należy odrobić?
- Czy istnieje w aktach prawnych zapis o konieczności obejmowania opieką socjalną finansowaną ze środków ZFŚS szkoły emerytów administracji i obsługi oraz czy czynni pracownicy adm - obsł. mają prawo głosu w komisji socjalnej, czy też są jedynie obserwatorami/ doradcami.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o wzory dokumentów: wniosek nauczyciela o zgodę na przeniesienie do innej szkoły, zgoda dyrektora na przeniesienie, decyzja o przeniesieniu nauczyciela do innej szkoły.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe