Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w sytuacji przyznania uczniowi orzeczenia o nauczaniu indywidualnym, w którego domu nie ma warunków do prowadzenia zajęć, dyrektor może zorganizować nauczanie indywidualne na terenie szkoły?
Uczeń technikum informatycznego posiada orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego. Zgodnie z planem nauczania należy go przygotować do egzaminów potwierdzających kwalifikacje wyodrębnione w tym zawodzie. W domu ucznia nie ma warunków do zrealizowania programu nauczania dla tego zawodu – brak odpowiedniego sprzętu komputerowego i oprogramowania komputerowego. Możemy zapewnić uczniowi kształcenie w ramach kwalifikacji jedynie w szkolnej pracowni komputerowej. Czy w takiej sytuacji dyrektor może zorganizować nauczanie indywidualne na terenie szkoły?
Jeśli w orzeczeniu o potrzebie nauczania indywidualnego dopuszczono możliwość nauki na terenie szkoły, nie ma przeszkód, aby uczeń korzystał z pracowni informatycznej.
Otwarty katalog miejsc, w których można porwadzić nauczanie indywidualne
Nauczanie indywidualne zapewnia się uczniowi, którego stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do placówki. Rozporządzenie w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży wskazuje wykaz miejsc, w kórych mogą odbywać się te zajęcia:
- dom rodzinny;
- placówki, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy o systemie oświaty;
- rodzina zastępcza;
- rodzinny dom dziecka;
- placówka opiekuńczo-wychowawcza;
- regionalna placówka opiekuńczo-terapeutyczna.
Kiedy nauczanie indywidualne można zorganizować w domu?
W myśl § 5 ust. 2 rozporządzenia w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży zajęcia indywidualnego nauczania mogą być również organizowane w szkole, jeśli:
- w orzeczeniu wskazano możliwość realizacji indywidualnego nauczania w pomieszczeniu w szkole;
- szkoła dysponuje pomieszczeniem, w którym mogą odbywać się zajęcia dla tego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecku przedszkolnemu z orzeczeniem autyzmu przyznano dwie godziny rewalidacyjne tygodniowo. Rodzic twierdzi, że przysługują mu 4 godziny. Czy ma rację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę odpowiedzieć na moje pytanie- czy przedszkole prywatne musi uzupełnić dziennik podczas wakacji? Na wakacje planujemy projekt wakacyjny na miesiąc lipiec, a w sierpniu rozpoczynamy adaptację dla nowych dzieci oraz remont przedszkola.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma jechać w sobotę na konkurs techniczny w miejsce odległe od szkoły o 100 km, z dwójką naszych uczniów. Ich rodzice wyrazili zgodę na jazdę prywatnym samochodem nauczyciela. W razie wypadku jakie może ponieść konsekwencje nauczyciel i dyrektor? Czy jest możliwość załatwienia tego typu sprawy zgodnie z literą prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o udostępnienie wzorów oświadczeń wymaganych do złożenia na konkurs na stanowisko dyrektora szkoły podstawowej. W ubiegłym roku udało mi się, w tym nie mogę znaleźć. Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź .
- Uczeń posiada opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej w której wskazano specyficzne trudności w nauce. W szkole nie ma w arkuszu organizacji, godzin na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest uczniowi w trakcie lekcji, zadawane mu są prace łatwiejsze, inaczej jest też oceniany. Nauczyciele dokładnie tłumaczą mu zadaną pracę domową. Ile godzin wyrównawczych należy zorganizować dla tego ucznia? W szkole nie ma pedagoga ani psychologa. Rodzic żąda 2 godzin dodatkowych. Co na to przepisy prawa oświatowego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe