Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego mogę przyjąć każdą osobę dorosłą nie będącą wychowawcą, ani członkiem PTSM i na jakiej podstawie?
Szkolne Schronisko Młodzieżowe jest placówką oświatowo – wychowawczą i działa na podstawie art.2 pkt 3 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz.U. Nr 256, poz.2572 z 2004r.) oraz Rozporządzenia MEN z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. z dnia 30 maja 2011 r.). Natomiast szczegółowe zasady funkcjonowania SSM określa statut tej placówki, także w kwestii przyjmowania innych osób niż dzieci i młodzież szkolna, studenci oraz nauczyciele i wychowawcy. W wielu statutach SSM stosowny zapis brzmi mniej więcej tak:
- Prawo do korzystania ze schroniska młodzieżowego przysługuje młodzieży szkolnej i studenckiej, nauczycielom i wychowawcom oraz członkom Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych, jak również obcokrajowcom należącym do macierzystych stowarzyszeń Schronisk Młodzieżowych.
- Z noclegu w schronisku, w razie wolnych miejsc, mogą korzystać również inne osoby, pod warunkiem przestrzegania obowiązującego regulaminu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej. W związku z pełnieniem tej funkcji mam zniżkę godzin- 8 godzin dydaktycznych? Czy pozbawienie mnie przez organ prowadzący części dodatku za trudne warunki pracy jest zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel od września 2012 r. będzie miał 7/18 etatu. Czy może on dopełnić pensum w innej szkole (w wymiarze 2/18) do wymiaru 1/2 etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie MEN z dnia 21 czerwca 2012 r w sprawie dopuszczania podręczników i programów nauczania straciło moc w związku z wejściem ustawy z dnia 30 maja 2014r. jak powinien wyglądać teraz wniosek do dyrektora o dopuszczenie programu nauczania skoro nie zostało sprecyzowane, jak to miało miejsce w poprzednim rozporządzeniu, co program nauczania powinien w szczególności zawierać. Czy stare wnioski należy zmienić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Pedagogiczna musi podjąć uchwałę w sprawie zatwierdzenia programu wewnątrzszkolnego doradztwa zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące wynagrodzenia nauczycieli w okresie zawieszenia zajęć. Pracownikowi poradni obcięto wynagrodzenie za czas, w którym nie przyjmowano klientów, ponieważ nie było to możliwe. W rozporządzeniu MEN z 11 marca poradnie nie były wskazane jako placówki, którym ma zostać ograniczona praca. Ograniczenie takie, za zgodą OP zostało wprowadzone w powołaniu się na przepisy o BHP. W okresie od 16 do 25 marca pracownicy pracowali zdalnie oraz w systemie stacjonarnym tzn. 2 dni w placówce i 3 dni w domu. Pracownik otrzymał zakres zadań, w dokumentacji miał odnotowywać jakie działania w danym dniu podejmował. Od 25 marca do 10 kwietnia również świadczona jest praca zdalna w wymiarze takim jak wynika z pensum tygodniowego - 1 dzień w placówce (telefoniczne porady- teleporady) oraz reszta dni w ustalonych godzinach w domu w taki sposób, aby wypracować 20h pensum tygodniowego. Proszę o informację, jakie przepisy rozporządzenia uzasadniają obcięcie dodatków za warunki nauczycielom zatrudnionym w poradni? Jak to się dzieje, że jeden OP wypłaca całość, a inny pomniejsza. Praca pracownika nie była gotowością do świadczenia pracy, pracownik został zobowiązany do stawiania się w poradni oraz wykonywania określonych w tym czasie obowiązków. Za czas pozostawania w gotowości przysługuje podstawa bez dodatków, ale jeśli pracownik fizycznie stawia się w pracy na polecenie pracodawcy i wykonuje zlecone przez niego zadania, to nie pozostaje już w gotowości, ale świadczy pracę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe