Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w klasie liczącej 33 osoby i mającej 2 godziny biologii i chemii muszę koniecznie zrobić na 1 godzinie podział na grupy? Czy jest to wymóg konieczny? Moja Pani od biologii mówi, że z klasami podstawowymi realizuje zajęcia bez ćwiczeń czy zajęć laboratoryjnych.
Na podstawie § 7 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639), w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, branżowej szkole I stopnia, liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkole II stopnia i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy na nie więcej niż połowie godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, dla których z treści programu nauczania wynika konieczność prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych - w oddziałach liczących więcej niż 30 uczniów. W pytaniu nie podano, czy program nauczania w danej szkole przewiduje prowadzenie zajęć z chemii lub biologii w formie ćwiczeń lub zajęć laboratoryjnych, a więc nie można stwierdzić, czy dana szkoła ma obowiązek prowadzenia tych zajęć w grupach, z uwagi na liczebność uczniów ponad 30 osób. Program nauczania przyjmuje indywidualnie każda szkoła na podstawie regulacji art. 22a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481. Dyrektor musi więc przeanalizować treści programów nauczania z tych przedmiotów dopuszczonych do użytku w jego szkole i objętych szkolnym zestawem programów nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy powrotu ucznia zza granicy. Uczeń w ubiegłym roku ukończył klasę III SP. Od września rozpoczął naukę w Anglii ( przyjęto go do kl. VI). Od następnego roku ponownie wraca do naszej szkoły. Czy mogę go przyjąć do kl. V ( bo do niej uczęszczałby), co z różnicą programową? ( nie realizował niektórych przedmiotów np. j. polski, historia). Czy powinien zdawać egzaminy klasyfikacyjne, czy założyć, że ma czas na opanowanie podstawy programowej do kl. VI? Po powrocie założyć mu nowy arkusz, czy wpisywać w tym już założonym wcześniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W trakcie kontroli Sanepid zapytał o dostęp do wody pitnej dla uczniów. Na moją odpowiedź, że w łazienkach jest pełny dostęp do wody z kranu (zdatna do picia), uzyskałem informację, iż mam przygotować poidełko lub dystrybutor z wodą pitną. Nie ukrywam, że koszt tego zakupu bardzo mocno obciążyłby mój niewielki budżet. Czy muszę faktycznie zakupić taki sprzęt – czy wystarczy, że dzieci mają dostęp do wody pitnej w łazience?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola wpłynęło orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność w dniu 3 października 2023. Od 1 listopada został sporządzony aneks do arkusza organizacji przedszkola o przyznanie 1 godziny zajęć rewalidacyjnych gimnastyki korekcyjnej zgodnie z zaleceniami orzeczenia. Od 1 listopada dziecko nie uczęszczało na zajęcia z powodu ciężkiej choroby, która może się przedłużyć nawet do kilku miesięcy. Co zrobić z nauczycielem, który jest w gotowości do prowadzenia zajęć, a nie ma ich z kim prowadzić? Jak rozwiązać sytuację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek przyjąć ucznia do klasy VII spoza obwodu? Uczeń ten mieszka w innej miejscowości i dwukrotnie powtarzał I klasę gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumentacja akt w Zespole Szkolno-Przedszkolnym jest jakaś inna, niż np. w szkole podstawowej lub przedszkolu? Od stycznia jesteśmy ZSP i teraz będziemy porządkować archiwum. Nie wiem, jak się do tego zabrać.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe