Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w arkuszach ocen w szkole podstawowej i gimnazjum wpisuje się uczestnictwo w zajęciach z wychowania do życia w rodzinie (zajęcia dodatkowe)? Zajęcia są umieszczone w ramowych planach nauczania nauczania.
Sposób realizacji zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z dnia 12 sierpnia 1999 r. (Dz. U. Nr 67, poz. 756) oraz zmieniające rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu: z dnia 20 lipca 2001 r. (Dz. U. Nr 79, poz. 845), z dnia 19 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 121, poz. 1037) oraz Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2009 r. (Dz. U. Nr 131, poz. 1079). Zgodnie z zapisami ww. rozporządzeń wynika, iż udział uczniów w zajęciach nie jest obowiązkowy (§ 4 ust. 1). Według § 4 ust. 2 na udział w zajęciach uczniów niepełnoletnich zgodę w formie pisemnej wyrażają rodzice lub opiekunowie prawni. W myśl zapisu § 4 ust. 3 zajęcia nie podlegają ocenie i nie wpływają na promocję ucznia do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły przez ucznia.
Zawartość wpisów w arkuszach ocen określona jest w § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 roku w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2002 r. nr 23 poz. 225 z późn. zm.). W katalogu wpisów nie ma informacji o odbytych zajęciach z wychowania do życia w rodzinie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wygląda wskaźnik zwiększający kwotę dotacji celowej na podręczniki i ćwiczenia w przypadku niepełnosprawności sprzężonych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzimy Szkołę Podstawową i oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej. Z naszej wiedzy i uzyskanych informacji do oddziału przedszkolnego mogą uczestniczyć dzieci 5-6 letnie w grupie starszej i 3-4 latki w grupie młodszej. Tak też planujemy prowadzić zajęcia w naszym oddziale przedszkolnym. Czy jest to zgodne z przepisami? Czy od 1 września 2014 r. nastąpi automatyczne przekształcenie oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Zespół tych placówek? Czy oznacza to, że do oddziału przedszkolnego będzie można przyjmować dzieci młodsze niż 5 letnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń liceum ogólnokształcącego może po roku nauki języka niemieckiego np. teraz we wrześniu, zrezygnować z tego języka i zamienić go na język angielski, którego nie uczył się w liceum (uczył się angielskiego w gimnazjum). Jeśli tak to na jakich warunkach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodne jest z prawem oświatowym opracowanie wewnętrznych (szkolnych) kryteriów przyznawania dodatków motywacyjnych w oparciu o regulamin organu prowadzącego? Czy Rada Pedagogiczna może zaproponować swoje sugestie? Wiem, że dyrektora obowiązuje regulamin - Uchwała OP, w którym brak jest kryteriów; nie tworzy się dodatkowych regulaminów. Czy dyrektor sam powinien na własne potrzeby takowe kryteria ustalić, czy uwzględnić propozycje Rady? Czy owe kryteria powinny opiniować związki zawodowe? Według mojej opinii – nie, ale proszę o poradę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego to dokumenty niezbędne, aby nauczycielowi wypłacić dodatek za trudne warunki. Jaki dokument powinien upoważniać do wypłaty dodatku za warunki uciążliwe? Czy orzeczenie o stopniu niepełnosprawności?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe