Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ucznia, w stosunku do którego poradnia psychologiczno - pedagogiczna wystawiła orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w związku ze stwierdzeniem upośledzenia umysłowego w stopniu umiarkowanym , należy zwolnić z nauki języka obcego? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?
Uczniowie z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym realizują odrębną podstawę programową, a także inny ramowy plan nauczania, w którym nie znajdziemy nauki języka obcego.
Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjalnych realizują od 1 września 2009 r. podstawę programową kształcenia ogólnego stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
Załącznik nr 3
4. Na każdym etapie edukacyjnym w szkole podstawowej i gimnazjum wyodrębnia się:
1) zajęcia edukacyjne:
a) funkcjonowanie w środowisku,
b) muzyka z rytmiką,
c) plastyka,
d) technika,
e) wychowanie fizyczne,
f) etyka;
2) zajęcia rewalidacyjne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w roku szkolnym 2018/2019 wszystkie dzieci w wieku przedszkolnym powinny być objęte zajęciami z języka angielskiego w ramach podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy po rozwiązaniu umowy o pracę lub wygaśnięciu umowy, dyrektor ma obowiązek wystawić ocenę pracy nauczycielowi dyplomowanemu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, dla których organem prowadzącym jest organizacja pozarządowa występują o opinie arkusza organizacyjnego do związków zawodowych i KO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W planie nadzoru pedagogicznego dyrektor zawarł tematykę ewaluacji wewnętrznej, powołał zespół, który zobowiązał do 30 września opracować harmonogram ewaluacji zawierający działania oraz terminy prowadzenia tych działań. Czy dyrektor w planie nadzoru do 15 września jest zobowiązany podać działania i terminy ewaluacji wewnętrznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ramowym planie nauczania dla branżowej szkoły I stopnia ujęte są poza obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi i zajęciami z wychowawcą godziny do dyspozycji dyrektora szkoły w liczbie 3 godzin w cyklu nauczania.
Pytanie:
Czy ww. 3 godz. należy obowiązkowo wykorzystać w podanej liczbie? Czy może to być 1 godz. lub 2 godz. w cyklu nauczania?
Czy ww. 3 godz. do dyspozycji dyrektora można wykorzystać tylko na przedmioty zawodowe teoretyczne lub praktyczne, czy także na ogólnokształcące?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe