Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczennica klasy III gimnazjum, która w tym roku szkolnym uzyskała orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim -wcześniej w I i II klasie była to opinia o dostosowaniu wymagań może być zwolniona z nauki drugiego obowiązkowego języka obcego? Do tej pory uczyła się dwóch języków obcych. Proszę o wykładnię prawną.
Podstawą prawną jest rozporzadzenie MEN z dnia 28 marca 2017r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz. 703). Wspomnianej uczennicy nie trzeba zwalniać z nauki drugiego języka obcego nowożytnego – to następuje automatycznie z chwilą dostarczenia do szkoły wspomnianego orzeczenia. Albowiem uczniowie z niepełnosprawnoscia intelektualną w stopniu lekkim uczą się tylko jednego języka obcego nowożytnego. Jeśli taki uczeń uczęszcza do oddziału ogólnodostępnego lub integracyjnego, obowiązuje go ta sama zasada, jak w przypadku ucznia z tym rodzajem niepełnosprawności w oddziale specjalnym. Obowiązany jest więc uczyć się jednego języka obcego nowożytnego w wymiarze określonym dla danego etapu edukacyjnego. Jednak istnieje możliwość, by na wniosek rodziców uczennica kontynuowała lekcje z drugiego języka obcego, ale bez oceniania i klasyfikowania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!
Chcemy dla jednego z zatrudnionych pracowników wprowadzić zadaniowy czas pracy. Czy otrzymam od Państwa wzór dokumentu, jakim powinno to zostać uczynione (umowa, porozumienie) oraz wzór rozliczenia wykonania zadań (np. po miesiącu pracy)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole w przypadku dwóch klas są podziały na dwie grupy na takich przedmiotach jak język angielski, informatyka oraz lekcje wychowania fizycznego. Zdarza się sytuacja, gdy nauczyciel prowadzący np. informatykę w grupie 1 jest nieobecny w pracy. W tym samym czasie grupa 2 ma język angielski. Ze względu na brak zorganizowania zastępstwa w 1 grupie łączy się grupę 1 i 2. Czy w takim przypadku jak ma zostać policzona godzina zajęć, jeśli nauczyciel miał prowadzić lekcje z np. 15 uczniami (1 grupa), a miał pod opieka całą klasę (grupa 1 i 2)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór wniosku dyrektora szkoły o zmianę nazwy szkoły do organu prowadzącego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną reprezentującą Radę Miasta. Czy w protokole pokontrolnym powinien znaleźć się punkt dotyczący uwag zgłoszonych przez kontrolowanego? Jeśli nie, czy kontrolowany może sam zgłosić takie uwagi do protokołu i czy powinny być jednoznacznie one przyjęte? Czy Komisja Rewizyjna ma prawo głosować, które punkty i uwagi przyjąć, a które odrzucić? I ewentualnie jakie przepisy to regulują?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic ma prawny obowiązek odebrania dziecka ze szkoły po zakończonych zajęciach? Chodzi o dzieci klas I-III.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe