Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń technikum zawodowego o profilu budowlanym (kształcenie modułowe) ma możliwość wcześniejszego ukończenia szkoły? Uczennica chciałaby zrobić w jeden rok dwa lub trzy lata szkoły i sama zaliczać materiał. Wiem, że może przejść na indywidualny tok nauki, ale jak wygląda kwestia realizacji przedmiotów zawodowych oraz zaliczenia praktyk zawodowych?
Na podstawie § 5 ust. 4 w zw. z ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz.U. z 2017 r., poz. 1569) w przypadku, gdy uczeń ma realizować indywidualny tok nauki według indywidualnego programu nauki, nie można wobec niego stosować obniżenia wymagań edukacyjnych wynikających ze szkolnego zestawu programów nauczania, ustalonego w szkole. Uczennica mogłaby wcześniej ukończyć szkołę, jeżeli zaliczy wszystkie przedmioty teoretyczne, zawodowe oraz odbędzie i zaliczy praktyki zawodowe. Uczeń realizujący indywidualny tok nauki nie jest zwolniony z pełnej realizacji podstawy programowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy plan rozwoju i koncepcja pracy szkoły to jest to samo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel od stycznia do czerwca miał znaczące osiągnięcia w swojej pracy. Chcę mu przydzielić dodatek motywacyjny na okres od lipca do grudnia, ale nauczyciel od 1 września będzie na urlopie dla poratowania zdrowia. Czy będzie wtedy mógł pobierać przyznany mu dodatek motywacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie, jakie ustawy regulują aktualnie edukację uczniów w Polsce – chodzi mi jedynie o ustawy (nie akty wykonawcze – rozporządzenia).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie obowiązki ma dyrektor przedszkola i nauczyciele gdy do placówki zostaje przyjęte dziecko obcokrajowca?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wizytator polecił podzielić dzieci w świetlicy (50 uczniów) na dwie grupy po 25 uczniów oraz założyć oddzielnie dzienniki dla tych grup. Próbowałam wytłumaczyć, że na zajęcia chodzą różne grupy uczniów, największa liczy 12 dzieci.Świetlica jest dostosowana do potrzeb uczniów i rodziców. Uczniowie uczęszczają np. na specjalistyczne zajęcia i oczekują na zajęcia. Otrzymałam zalecenie aby dostosować dokumentację do przepisów prawa. Jak się mam zachować w danej sytuacji. Mam dziennik w którym zapisanych jest 40dz. bo tyle jest miejsca a w drugim wpisane pozostałe dzieci. Mam plan pracy z podziałem na klasy O-III i IV-VII.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe