Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń, który miał w pierwszej klasie geografię na podstawowym poziomie, a w trzeciej klasie na rozszerzonym to na świadectwie ukończenia szkoły ma wpisane dwie oceny?
https://men.gov.pl/zycie-szkoly/ksztalcenie-ogolne/ramowe-plany-nauczania/realizacja-przedmiotow-ogolnoksztalcacych-ujetych-w-podstawie-programowej-w-zakresie-podstawowym-i-lub-w-zakresie-rozszerzonym-w-liceum-ogolnoksztalcacym.html. Realizacja przedmiotów ogólnokształcących ujętych w podstawie programowej w zakresie podstawowym i/lub w zakresie rozszerzonym w liceum ogólnokształcącym 1. Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje zakres podstawowy i zakres rozszerzony należą:• język polski,• język obcy nowożytny,• historia,• wiedza o społeczeństwie,• geografia, • biologia,• chemia,• fizyka,• matematyka,• informatyka. 2. Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje tylko zakres podstawowy należą:• wiedza o kulturze,• podstawy przedsiębiorczości,• wychowanie fizyczne,• edukacja dla bezpieczeństwa. 3. Do przedmiotów ogólnokształcących, dla których podstawa programowa przewiduje tylko zakres rozszerzony należą:• historia sztuki,• język łaciński i kultura antyczna,• filozofia. Przedmioty wymienione w pkt. 1 ujęte w podstawie programowej w zakresie podstawowym (z wyjątkiem: języka polskiego, języka obcego nowożytnego, matematyki i wychowania fizycznego) oraz w pkt. 2 należy zrealizować w klasie pierwszej. Język polski, język obcy nowożytny, matematyka i wychowanie fizyczne, które są ujęte w podstawie programowej w zakresie podstawowym, należy realizować w klasie pierwszej, drugiej i trzeciej. Realizacja przedmiotów wymienionych w pkt. 3 może rozpocząć się w klasie pierwszej, drugiej lub trzeciej. Realizacja następujących przedmiotów w zakresie rozszerzonym: historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, chemia, fizyka i informatyka powinna być rozpoczęta w klasie drugiej, albo w drugim półroczu klasy pierwszej pod warunkiem, że realizacja tych przedmiotów w zakresie podstawowym zakończyła się w pierwszym półroczu klasy pierwszej. Realizacja następujących przedmiotów w zakresie rozszerzonym: język polski, język obcy nowożytny i matematyka, powinna rozpocząć się w klasie pierwszej. Każdy z wymienionych tu trzech przedmiotów jest jednym przedmiotem realizowanym albo w zakresie podstawowym albo w zakresie rozszerzonym. Roczna albo końcowa ocena klasyfikacyjna każdego z tych przedmiotów jest jedną oceną. Błędem jest ocenianie ucznia realizującego któryś z tych trzech przedmiotów w zakresie rozszerzonym, oddzielnie za zakres podstawowy i oddzielnie za zakres rozszerzony. Oznacza to, że końcową oceną jest ocena z „rozszerzenia”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość wydłużenia godzin pracy klubu dziecięcego do 7 godzin? Jeśli tak, to jakie należy zapewnić warunki? Jeśli nie - jakie są konsekwencje wydłużenia godzin pracy placówki?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o aktualne procedury bezpieczeństwa obowiązujące w szkole. Dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy szkoły niepublicznej: 1. Czy dzieci uczęszczające do tzw. klasy 0 muszą mieć oddzielną świetlicę, czy mogą być połączone z innymi dziećmi z klas 1-3?; 2. Czy maksymalna liczebność grupy świetlicowej może być większa niż 25, jeśli taki zapis zostanie uwzględniony w dokumentacji świetlicy - czy wystarczy żeby to był regulamin świetlicy?; 3. Czy kadra prowadząca świetlicę musi mieć uprawnienia pedagogiczne jak wychowawcy w świetlicy szkoły publicznej, czy organ prowadzący może sam określić wymagania i wykształcenie?; 4. Czy dziennik świetlicy musi zawierać informację o godz. przyjścia i opuszczenia świetlicy, czy wyłącznie obecność na poszczególnych lekcjach? Dziecko do świetlicy z reguły nie musi (zwłaszcza rano) przychodzić równo z dzwonkami lekcyjnymi. Jaką informacja powinna znaleźć się w dzienniku?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinny być w szkole dokumenty potwierdzające monitorowanie jakości i efektywności procesu uczenia się uczniów?
- Czy w przypadku, gdy oboje rodziców pracuje w jednej szkole należy się tylko jedna paczka?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe