Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń kończący szkołę podstawową i uczeń kończący gimnazjum może otrzymać stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe jeżeli wychowawcy złożyli wnioski o przyznanie stypendium po drugim semestrze, tj. jeszcze w roku szkolnym, tzn. do 31 sierpnia? Wnioski spełniały kryteria przyznania stypendium, zgodnie z art. 90 g ustawy o systemie oświaty oraz regulaminem szkolnym. Czy, jeżeli dyrektor przyznawał do tej pory tym uczniom, a od 1 września -absolwentom stypendia, jest to nie zgodne z prawem? Jeżeli tak, to co w tej sytuacji ma zrobić, zwrócić do organu prowadzącego niesłusznie przyznane stypendia uczniów, czy to zależy już od organu prowadzącego, bo zgodnie z ustawą stypendia przyznaje się w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych?
Szkoła może udzielać stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe. Stypendium za wyniki w nauce może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysoką średnią ocen oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania w okresie poprzedzającym okres, w którym przyznaje się to stypendium, a stypendium za osiągnięcia sportowe może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym na szczeblu co najmniej międzyszkolnym oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania w okresie poprzedzającym okres, w którym przyznaje się to stypendium.Wg mojej opinii szkoła niesłusznie przyznała stypendium uczniom kończącym szkołę. Stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe przyznaje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w ramach środków przyznanych przez organ prowadzący na ten cel w budżecie szkoły. W związku z tym, że fundusze zapewnia organ prowadzący szkołę, należy z nim ustalić sposób rozwiązania tego problemu.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 90g.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- "Czy i w jakim zakresie gmina może pomagać szkołom prowadzonym przez stowarzyszenie? Jakiś czas gmina finansowała dowóz dzieci z terenu naszej gminy do naszych placówek oświatowych, jednak od 01.09.2016 r. wójt zadecydował, że nie mogą pomagać szkołom prowadzonym przez stowarzyszenie w żadnym zakresie. Czy to prawda?"
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ma ukończone studia podyplomowe z terapii pedagogicznej z rewalidacją. Czy może pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w przedszkolu dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na pytanie, dotyczące wypełniania arkusza ocen o symbolu MEN-I/37a/2 (nr 53a). Jaką datę wpisujemy w rubryce o tytule: Data i podpis osoby wypełniającej arkusz?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocena z języka niemieckiego w klasach IV-VI wliczana jest do średniej ocen rocznych? Od klasy IV szkoły podstawowej w roku szkolnym 2017/2018, następnie w klasie V- w roku szkolnym 2018/2019 i w obecnym 2019/2020 w klasie VI z godzin organu prowadzącego wprowadzono dodatkowy przedmiot- język niemiecki w wymiarze 2 godzin. Wszyscy rodzice uważali, że jest to przedmiot nadobowiązkowy, dodatkowy i nie wlicza się do średniej ocen rocznych. Czy fakt wprowadzenia języka niemieckiego z godzin jednostki samorządu terytorialnego do rozkładu zajęć jako obowiązkowych, zaopiniowanych przez Kuratorium Oświaty w arkuszu organizacji pracy szkoły nie oznacza, że ocena z dodatkowych zajęć jest wliczana do średniej? Czy brak opinii rodziców (zgody na piśmie i braku poinformowania, że zajęcia wliczane są do średniej) może być powodem do nie wliczania ocen klasyfikacyjnych rocznych do średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy 18, 19 i 24 kwietnia 2019 r. jest dniem pracy nauczycieli? Jeśli tak, to ile godzin powinien pracować dany nauczyciel ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe