Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy Stowarzyszenie jako organ prowadzący szkołę podstawową, przedszkole i punk przedszkolny może wnioskować do JST o utworzenie od 1 września 2015 dla tych trzech podmiotów zespołu szkolno przedszkolnego, pomimo wskazanego w ustawie terminu tworzenia zespołów dopiero z dniem 1 września 2016, i pomimo faktu, iż punkt przedszkolny w zasadzie przedszkolem nie jest?
Zgodnie z art. 90a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego (np. stowarzyszenie), prowadząca szkoły lub placówki niepubliczne, może dla celów organizacyjnych połączyć je w zespół i określić zasady działania zespołu. Pod pojęciem „szkół” należy rozumieć także przedszkole (art. 3 pkt 1 u.s.o.). Oznacza to, że również przed dniem 1 września 2016 r. dopuszczalne jest tworzenie zespołów szkolno-przedszkolnych.
Tworzenie zespołów nie narusza odrębności połączonych jednostek oświatowych, które pozostają autonomiczne. Mogą natomiast mieć wspólne organy, w szczególności dyrektora, który wykonuje zadania i kompetencje dyrektorów poszczególnych jednostek. Połączenie w zespół następuje tylko dla celów organizacyjnych (w szczególności zarządzania, administrowania i utrzymania urządzeń, prowadzenie ksiąg rachunkowych, ewentualnie także prowadzenia spraw pracowniczych).
Pomimo, że definicja „szkoły” obok przedszkola nie wymienia punktu przedszkolnego, należy uznać, że ze względu na utworzenie zespołu jedynie dla celów organizacyjnych, niepubliczny punkt przedszkolny – który zachowa swoją odrębność - może wejść w skład zespołu obejmującego niepubliczne przedszkole i szkołę podstawową. Z przepisów u.s.o. wynika jedynie, że punkt przedszkolny nie może stanowić jednostki organizacyjnej jednostki oświatowej - szkoły podstawowej lub przedszkola.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od nowego roku szkolnego w gimnazjach będzie obowiązywała dodatkowa godzina. Czy to oznacza, że nauczyciel będzie pracował 45 min. dodatkowo czy 60 min.? A inni pracownicy: bibliotekarz, pedagog, świetliczanka?
- Czy w ramach przysługujących uczniom 3-dniowych rekolekcji można zorganizować:
2-dniowe rekolekcje wielkopostne oraz 1-dniowe - adwentowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Propozycje zapisów w statucie w związku ze zmianą ustawy o systemie oświaty. Propozycje zapisów aktualizujących statut na 01 września 2015 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na co zwraca uwagę Kuratorium Oświaty podczas kontroli w Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym, jaką dokumentację sprawdza? Jak wygląda kontrola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dozwolone jest, jeżeli tak to na jakiej podstawie prawnej łączenie etapów edukacyjnych 1-3 z 4-6 w szkole specjalnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe