Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Każda strona dokumentu powinna być zaparafowana przez składającego dokument. Sprawozdanie dyrektora – podpisuje dyrektor (+pieczątka): z prawej strony na końcu dokumentu....

PORADA PRAWNA

18 lutego 2015 Awans zawodowy

Czy sprawozdanie składane do kuratorium powinno być podpisane lub w jakiś inny sposób potwierdzone przez Dyrektora Szkoły? Ze względów formalnych, na których stronach powinno dokonywać się podpisów i stemplować sprawozdanie, czy na tytułowej wystarczy? Kto może potwierdzić kopie za zgodność z oryginałem? Czy może to zrobić sekretarz Szkoły? Rozporządzenie nie wskazuje konkretnej osoby. Po trzecie - skorzystano z możliwości złożenia wniosku w ciągu trzech lat od uzyskania oceny. Niestety, przez ten okres osoba ubiegająca się o awans została dyrektorem, natomiast Dyrektor, u którego otwarto staż - przestał pełnić tę funkcję. Czy ma to jakieś znaczenie podczas postępowania?

Każda strona dokumentu powinna być zaparafowana przez składającego dokument. Sprawozdanie dyrektora – podpisuje dyrektor (+pieczątka): z prawej strony na końcu dokumentu. Nauczyciel ubiegający się o nadanie stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego, zgodnie z treścią art. 76a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (ze zm.), składa dokumenty potwierdzające kwalifikacje, których zgodność z oryginałem zostały poświadczone przez: a) notariusza, lub b) organ państwowy lub podmiot wykonujący zadania z zakresu administracji publicznej, jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu. W przypadku nauczyciela, któremu w okresie stażu powierzono stanowisko dyrektora, obowiązuje sprawozdanie z okresu pracy na tym stanowisku, a także m. in.: a) zaświadczenie dyrektora szkoły o wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz zajmowanym przez niego stanowisku w okresie odbywania stażu, b) zatwierdzony plan rozwoju zawodowego, c) sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego – za okres stażu, d) sprawozdanie z ostatnich lat pracy obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły w tym okresie, z uwzględnieniem efektów kształcenia i wychowania. Nauczyciel będący w trakcie stażu (a przed podjęciem stanowiska dyrektora), powinien za okres odbytego stażu złożyć sprawozdanie, na podstawie którego (były) dyrektor ocenia dorobek zawodowy. Jest to dokument niezbędny do złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

Podstawa prawna: Podstawa prawna. 1) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (ze zm.); 2) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (ze zm.); 3) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

 

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT