Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Po wejściu w życie reformy oświaty ocenianie uczniów szkół podstawowych nadal odbywa się na zasadach określonych w rozdziale 3a UoSO, który nie uległ zmianom, zaś...

PORADA PRAWNA

Czy Reforma Oświaty zakłada zmiany w dotychczasowych WSO ? Czy kryteria oceniania (poza planami wynikowymi - weług podstawy programowej) związane są z jakimiś "rewolucjami" w tej kwestii ? Czy mogę prosić o wzór WSO dla szkoły Podstawowej - po reformie, czyli dla szkoły 8-klasowej ?

Po wejściu w życie reformy oświaty ocenianie uczniów szkół podstawowych nadal odbywa się na zasadach określonych w rozdziale 3a UoSO, który nie uległ zmianom, zaś szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów, o którym mowa w art. 77b UoSO, powinny zostać określone w statucie szkoły, zgodnie z art. 98 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59.

Zarówno WSO jak i PSO, tj. Wewnątrzszkolny System Oceniania oraz Przedmiotowy System Oceniania obowiązywały na podstawie nieaktualnego już rozporządzenia o ocenianiu. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje m.in. formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Często zatem obowiązek ten nauczyciele nazywają jako PSO. Ponadto nauczyciele na początku każdego roku szkolnego mają obowiązek poinformować uczniów oraz ich rodziców, a w szkole policealnej – uczniów, o: 1) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania; 2) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów; 3) warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej, a w szkole policealnej – semestralnej, oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych. Natomiast szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły – ten obowiązek szkoły nazywają jako WSO.

Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm. t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985, 2169, z 2017 r. poz. 60, 949, 1292. ), w szczególności art. 44b.2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.

Szanowni Państwo. Na powyższe pytani niezbędny jest do opracowania dokument. Uprzejmie prosimy o zgłaszanie zapotrzebowania na dokument poprzez stronę: http://www.nadzor-pedagogiczny.pl/zaproponuje-nowy-dokumentz poważaniem

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT