Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna opiniuje aneks nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018?
Zgodnie z art. 110 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 oraz § 17 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz. U. z 2017 r., poz. 649 dyrektor nie ma obowiązku przedstawienia radzie pedagogicznej aneksu do arkusza organizacyjnego do zaopiniowania przed zatwierdzaniem przez organ prowadzący, wprowadzanych do dnia 30 września, jednak ponieważ do kompetencji opiniodawczych rady zgodnie z art. 70 ust. 2 pkt 1 PO należy organizacja pracy danej jednostki oświatowej, sama rada może zwrócić się do dyrektora o przedstawienie aneksu do zaopiniowania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kiedy mogę w arkuszu organizacyjnym zaplanować zajęcia logopedyczne. Uczniowie mają opinie. Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego (przygotowanie pedagogiczne zgodne z kierunkiem studiów), który ukończył jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia w specjalności psychologia kliniczna może pracować w przedszkolu na stanowisku psychologa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic nie zgłosił w szkole informacji o dokonaniu zmiany nazwiska dla dziecka otrzymując wyrok sądu w tej sprawie. Uczeń otrzymał świadectwo ukończenia szkoły w roku szkolnym 2018/19 na obowiązujące w danej chwili nazwisko. Szkoła, do której obecnie uczęszcza zwróciła się o wydanie duplikatu ze względu na otrzymane informacje z ZUS. Według rozporządzenia w sprawie świadectw szkoła powinna wydać nowy dokument. Jaki dokument powinna wydać szkoła, z jaką datą i kto podbija wydane świadectwo? Czy podstawę prawną będzie stanowiło rozporządzenie z 2018 r. czy z 2019 r.? Stanowisko dyrektora szkoły, który powinien wydać właściwe świadectwo, objęłam od września 2020 r. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej dość zawiłej sytuacji pod względem prawnym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej rodzice zwrócili się z prośbą o zwalnianie uczniów zdrowych w trakcie obowiązkowych zajęć edukacyjnych np. mają umówioną wizytę u lekarza lub inne sprawy. Dyrektor wyraża zgodę na zwalnianie uczniów jedynie w wtedy kiedy rodzic osobiście odbierze dziecko. Nie wyraża zgody gdy rodzice zwalniają przez telefon, lub na pisemną prośbę. Czy i na jakiej podstawie prawnej dyrektor może zwolnić ucznia bez osobistego odebrania dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe