Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedmiot podstawy przedsiębiorczości w liceum może być realizowany blokowo i okresowo? Gdzie znajdę informacje o tym, jakie przedmioty w gimnazjum i liceum można realizować blokowo i okresowo?
Przepis § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 204 ze zmianami) wskazuje na to, że w szkolnym planie nauczania dopuszcza się wprowadzenie zestawienia obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego w blok przedmiotowy. W ramach bloku przedmiotowego prowadzone jest zintegrowane nauczanie treści i umiejętności z różnych dziedzin wiedzy, realizowane w toku jednolitych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem zapewnienia realizacji celów i treści nauczania wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz zachowania co najmniej minimalnego wymiaru godzin poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych na danym etapie edukacyjnym, określonego w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły. Rozporządzenie nie określa, które z obowiązkowych zajęć edukacyjnych mogą lub nie mogą być realizowane w bloku przedmiotowym. Jednakże logika wskazuje, że łączenie różnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych w blok przedmiotowy i idąca za tym integracja treści i umiejętności z różnych dziedzin wiedzy nie mogą być przypadkowe, muszą mieć jakieś uzasadnienie.
Przepisy rozporządzenia nie określają dokładnie czy zajęcia Podstawy przedsiębiorczości mają być realizowane w ciągu jednego semestru, czy całego roku szkolnego, wskazują tylko, że minimalny wymiar godzin przeznaczonych na realizację tego przedmiotu wynosi 60 godzin, a zgodnie z pkt 6 załącznika nr 7 do ww. rozporządzenia, mają być zrealizowane w klasie I liceum ogólnokształcącego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie przepisy prawa regulują i zobowiązują dyrektora do umieszczenia w tygodniowym planie lekcji (Librusie) wszystkie zajęcia edukacyjne nauczyciela, które ma przydzielone zgodnie z arkuszem organizacyjnym i za które otrzymuje wynagrodzenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć do klasy trzeciej LO ucznia, który ukończył klasę drugą liceum plastycznego (czteroletnia szkoła artystyczna)? Jeżeli tak, to proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej troje uczniów ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawne ruchowo, w tym z afazją). Czy mogę wypełnić wniosek o udzielenie dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe, dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w 2020 r.? We wniosku nie ma wymienionej niepełnosprawności ruchowej, w tym afazje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację jaka jest sytuacja ucznia klasy pierwszej liceum, który nie uzyska promocji do klasy drugiej z powodu dużej ilości jedynek. Uczeń ten chce zmienić szkołę i zabrać swoje dokumenty przed końcem roku szkolnego. Czy należy wydać mu dokumenty bez wypisania świadectwa? Czy może on zarekrutować się do innej szkoły średniej skoro system rekrutacji elektronicznej został już zamknięty? Czy musi on czekać na rekrutację uzupełniającą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (afazja mieszana) uczęszcza do przedszkola niepublicznego. Kto może odroczyć dziecku obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego? Jakie są niezbędne dokumenty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe