Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy organ prowadzący szkołę (gmina) może mieć wgląd w dokumentację rekrutacyjną do szkoły? Rodzic w procesie rekrutacji wpisuje w karcie zgłoszenia adres zamieszkania dziecka i potwierdza to swoim podpisem. W regulaminie rekrutacji nie są wymagane dokumenty potwierdzające adres zamieszkania. Czy organ prowadzący może wymagać od dyrektora szkoły sprawdzenie, czy ten adres jest tożsamy z adresem figurującym np. w ewidencji opieki społecznej, czy pod tym adresem odprowadzane są śmieci za dziecko?
Organ prowadzący nie ma wglądu w dokumentację rekrutacyjną szkoły lub dotyczącą zgłoszenia do szkoły obwodowej, chyba że organ prowadzący byłby w stanie podać podstawę prawną takiego żądania, np. w związku z jakimś postępowaniem prowadzonym przez gminę, niedotyczącym naboru do szkoły. Dokumentację rekrutacyjną przechowuje szkoła na podstawie art. 160 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 i ustawa ta nie przewiduje udostępniania jej do wglądu organowi prowadzącemu. Nie ma podstawy prawnej do tego, aby organ prowadzący wymagał od dyrektora szkoły sprawdzenia zgodności adresu zamieszkania, podanego przez rodzica, z ewidencją opieki społecznej ani ustalania faktu regulowania opłat za wywóz śmieci przez dziecko pod danym adresem. Obowiązek ustalenia aktualnego adresu zamieszkania (oraz przekazania go dyrektorowi obwodowej szkoły) spoczywa na gminie i nie ma podstawy prawnej do przerzucenia tego obowiązku na dyrektora szkoły (art. 41 ust. 2 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy etat nauczyciela wspomagającego w przedszkolnej grupie integracyjnej może być podzielony na dwóch nauczycieli? Uzupełniony etatem nauczyciela wychowania przedszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak poprawnie powinna być wystawiona faktura na radę rodziców? Kto powinien być nabywcą, a kto odbiorcą? Rada rodziców nie posiada NIP-u.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór statutu niepublicznego przedszkola integracyjnego oraz regulamin pracy.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy uczeń posiadający orzeczenie o niesprawności intelektualnej w stopniu lekkim klasy trzeciej i szóstej powinien być ponownie przebadany w poradni PPP.? Zadaję to pytanie ponieważ w roku szkolnym 2017/2018 I etap edukacyjny kończy się w klasie IV. Drugi etap kończy się po klasie VIII. Czy orzeczenie np. ucznia klasy VII jest dalej ważne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest podstawa prawna dla przyznania uczniowi ze sprzężoną niepełnosprawnością więcej niż dwóch godzin zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe