Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy organ prowadzący może zlikwidować etat księgowej, zatrudnionej na czas nieokreślony, na umowę o pracę i przenieść to stanowisko do innej placówki oświatowej? W każdej szkole podległej organowi prowadzącemu są zatrudnieni księgowi i prowadzona jest odrębna rachunkowość. Czy organ prowadzący musi utworzyć centrum usług wspólnych, obsługujący wszystkie placówki? Czy może połączyć dwie placówki do obsługi rachunkowości z księgowością w jednej z nich?
Organ prowadzący nie jest uprawniony do likwidacji stanowiska niepedagogicznego w szkole oraz do przeniesienia takiego pracownika do innej placówki. Likwidację stanowiska pracy mógłby jedynie przewidzieć w arkuszu organizacji szkoły dyrektor, na podstawie uzgodnień w zakresie zmian organizacyjnych i związanych z finansowaniem działalności szkoły przez organ prowadzący oraz dyrektor – za porozumieniem z dyrektorem innej szkoły i za zgodą pracownicy zajmującej stanowisko urzędnicze – mógłby przenieść ją do innej jednostki oświatowej (§ 17 ust. 3 pkt 4 i ust. 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2019 r., poz. 502; art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. w zw. z art. 22 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Dz.U. z 2019 r., poz. 1282).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z otrzymaniem poniższego pisma proszę o informację na temat dostępu do informacji publicznej zawartych w nim danych,które szkoła może udostępnić. Zapytanie do Dyrekcji Gimnazjum. W związku z art. 61 Konstytucji RP mam pytanie dot. informacji publicznej. Proszę o odpowiedź na poniższe pytania. 1. Opłaty za media w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 2. Koszt utrzymanie budynku szkoły w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 3. Koszt zakupu wyposażenia pomieszczeń szkolnych w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 4. Koszt dokształcenie nauczycieli w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 5. Koszt zakupu pomocy naukowych w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 6. Koszt zakupu książek do biblioteki szkolnej w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 7. Liczba Przetargów zorganizowanych przez Gimnazjum w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 8. Informacja o zbędnych i zużytych składnikach majątku ruchomego.; 9. Ogólna liczba uczniów wszystkich klas gimnazjum; 10. Czy gimnazjum przekazało darowizny na WOŚP w 2016 r. i w 2017 r.; 11. Proszę o przedstawienie wykazu postępowań sądowych w których uczestniczyło Gimnazjum a które zakończyły się w okresie od 05.03.2012 do dnia złożenia tego wniosku, ze wskazaniem rozstrzygnięcia które zapadło.; 12. Wysokość nagród i premii przyznana każdemu z pracowników Gimnazjum od dnia 03.05.2016 do dnia złożenia tego wniosku, z podaniem konkretnej kwoty przypisanej do pracownika.; 13. Lista podróży zagranicznych pracowników Gimnazjum, finansowanych ze środków publicznych od dnia 2012.03.05 do dnia złożenia niniejszego wniosku, z podaniem miejsca podróży, czasu jej trwania, celu podróży i kosztów.; 14. Liczba osób zatrudnionych w Gimnazjum na dzień 05.03.2016 oraz na dzień złożenia niniejszego wniosku.; 15. Imiona i nazwiska wszystkich pracowników pedagogicznych zatrudnionych w Gimnazjum, z podaniem wykształcenia każdej z tych osób, a w przypadku wykształcenia wyższego również kierunku ukończonych studiów oraz daty zatrudnienie na obecnym stanowisku; 16. Imiona i nazwiska wszystkich pracowników pedagogicznych zatrudnionych w Gimnazjum, z podaniem miesięcznego wynagrodzenia brutto.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zakupić na przedszkolne podwórko altanę. Czy altana powinna posiadać normy i certyfikaty. Jeśli tak to jakie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym oraz dyrektorem przedszkola niepublicznego. Przedszkole ma swoją siedzibę w budynku, którego jestem właścicielem. Pobieram subwencję oświatową z budżetu lokalnej gminy oraz czesne od Rodziców i opłaty za wyżywienie. Posiadam również wpis do CEiDG, jestem na podatkowej książce przychodów i rozchodów, odprowadzam podatek dochodowy. Jestem traktowana jak przedsiębiorca, ponieważ mam zarejestrowaną działalność gospodarczą jako przedszkole niepubliczne. Przeważająca działalność gospodarcza kod PKD- 85.10.Z- wychowanie przedszkolne . Mam 2 pytania?
1. Czy subwencja oświatową, którą pobieram z Urzędu Gminy wlicza się do mojego przychodu, tzn. do przychodu firmy?
2.Czy w związku ze znacznym spadkiem przychodów w kwietniu (Rodzice płacili niższe czesne) związanym z epidemią COVID-19, mogłam ubiegać się o subwencję z PFR-u w ramach tarczy antykryzysowej? Subwencja ta została mi już przyznana, czyli wniosek, który złożyłam został rozpatrzony pozytywnie i pieniądze zostały przelane na specjalnie założone w tym celu konto. Boję się jednak ruszać tych środków, bo nie wiem czy przedszkole niepubliczne może z tych środków skorzystać.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Podczas zajęć rekreacyjnych z nauczycielami (siatkówka) na szkolnej sali gimnastycznej dyrektor zerwał ścięgno Achillesa. Zdarzenie odbyło się bez udziału osób trzecich - złe stąpnięcie. Jak traktować ten wypadek: w domu, w drodze do pracy czy też w pracy? Proszę o podstawę prawną.
- Czy w regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych można przeznaczyć środki na wyjazdy i spotkania integracyjne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe