Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nazwa placówki zespól szkół publicznych w skład którego wchodzi szkoła i przedszkole musi zmienić się na zespół szkolno -przedszkolny?
Przepisy UoSO, ustawy z dnia 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r., poz. 59, ani rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649 nie określają sposobu ustalania nazwy zespołu jednostek oświatowych co oznacza, że włączenie przedszkola do zespołu „szkół” nie obliguje do zmiany nazwy zespołu na „szkolno – przedszkolny”. Natomiast w samej nazwie przedszkola oprócz nazwy tego przedszkola, należy zamieścić nazwę zespołu (§ 1 ust. 8 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w technikum (czteroletni cykl kształcenia) drugi język obcy nowożytny (np. hiszpański) może być realizowany tylko w pierwszej i drugiej klasie (ewentualnie również w trzeciej), a nie przez cały cykl nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym ze sprzężeniami kończy szkołę podstawową. Rodzice nie chcą oddać go do szkoły przysposabiającej do pracy, a chcą pozostawić w Ośrodku Rewalidacyjno -Wychowawczym, by realizował zajęcia przewidziane w rozporządzeniu o ORW (MEN poz.1606 rozdział 5 § 51.2). Czy ma taką możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy rozumieć zapis § 20 ust 6 Rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej? Czy te zajęcia powinny być płatne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy zespołem placówek terapeutyczno - wychowawczych, w skład którego wchodzi MOW i MOS. Wychowankowie obu placówek mieszkają w internacie. Czy w grupach wychowawczych w internacie mogą mieszkać razem chłopcy z ośrodka socjoterapii i ośrodka wychowawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki rodzaj oceny z zachowania powinien mieć uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na sprzężenie? Czy jest to ocena opisowa, czy cyfrowa? Proszę o wskazanie przepisu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe