Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielem wspomagającym dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (sprzężenie)w przedszkolu może być logopeda (osoba ukończyła studia I stopnia)?
Zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1309) w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi oraz w przedszkolach i szkołach integracyjnych, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Ponadto stosownie do z § 7 ust. 2 w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo:
- 1) nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub
- 2) specjalistów lub
- 3) pomoc nauczyciela – z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
W przypadku tzw. nauczyciela wspomagającego przepisy wymagają, aby nauczyciel posiadał kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej. Nauczyciel posiadający kwalifikacje z logopedii może być nauczycielem współorganizującym kształcenie ponieważ posiada kwalifikacje z pedagogiki specjalnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo dziękuję za odpowiedź na moje pytanie CZY SZKOŁA NIE MUSI JUŻ ORGANIZOWAĆ DYŻURÓW DLA DZIECI W PRZERWIE ŚWIĄTECZNEJ WG ROZPORZĄDZENIA Z DNIA 11 SIERPNIA 2017? Niestety odpowiedź Państwa nie rozwiała moich wątpliwości. Oczywiście wiem, że dni podczas wiosennej i zimowej przerwy świątecznej NIE SĄ DNIAMI WOLNYMI OD PRACY DLA NAUCZYCIELI, ale moje pytanie brzmi: Na jakiej podstawie prawnej (a pytam o konkretny paragraf) szkoła jest zobowiązana do organizacji zajęć opiekuńczo – wychowawczych konkretnie W CZASIE WIOSENNEJ LUB ZIMOWEJ PRZERWY ŚWIĄTECZNEJ, a więc w dniach, które nie są wymienione w rozporządzeniu w katalogu dni dodatkowo wolnych ustalonych przez dyrektora i podanych do publicznej wiadomości do 30 września – dla szkół podstawowych – do 8 dni. Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych nie są dniami zawierającymi się ani w wiosennej przerwie świątecznej ani w zimowej przerwie świątecznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przepraszam, mój błąd. Uczeń klasy IV otrzymał orzeczenie o potrzebie indywidualnego kształcenia od 29.09. 2017r. do końca roku szkolnego. Uczeń miał to samo orzeczenie w klasach I,II i III technikum a w IV uzyskał je dopiero pod koniec września, co stwarza problem dla szkoły i ucznia ponieważ nie możemy realizować zajęć w szkole. Chłopak wolałby przychodzić do szkoły aby utrzymać kontakt z rówieśnikami, dodam iż stanowisko rodziców w tej sprawie jest takie samo dlatego próbujemy im pomóc i znaleźć jakiś przepis, który umożliwi mu uczęszczanie na nauczanie indywidualne do szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcemy przyjąć do naszej szkoły słuchaczkę, która ukończyła I klasę Technikum 4 - letniego w szkole dziennej dla młodzieży. Chce ona przyjść do nas do Publicznego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych. Czy my ją przyjmujemy do klasy I (sem. I.) czy do klasy II (sem. III)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń pierwszej klasy branżowej szkoły I stopnia, po uzyskaniu pełnoletności zgłosił do sekratariatu szkoły wniosek o rezygnacji z uczęszczania na zajęcia z religii. Przy rozpoczynaniu nauki nie był pełnoletni, rodzice wnioskowali o zajęcia z religii dla syna i jest on klasyfikowany w I semestrze. Czy można/należy uwzględnić jego decyzję o rezygnacji, jeśli tak co z oceną na koniec roku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego przy SP w roku szk. 2018/19 będą uczęszczać dzieci 5 i 6 letnie. Czy dopuszcza się (jeśli tak to ile godz.) łączenie zajęć z klasą I SP? Łączenie takie jest planowane ze względu na małą liczbę dzieci w tych oddziałach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe