Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciele, uczniowi z opinią, piszą dostosowania do przedmiotu? Czy tylko temu uczniowi, którego w opinii wyraźnie wskazano, aby dostosować wymagania.
Na podstawie art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. uczniowi objętemu kształceniem specjalnym dostosowuje się program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. W sytuacji, gdy w orzeczeniu nie ma zaleceń dotyczących dostosowania, jego potrzeba może zostać stwierdzona w treści IPET, opracowywanego po rozpoznaniu potrzeb i możliwości ucznia. Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) IPET określa zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z uczniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy konieczne są zmiany w statucie szkoły dotyczące prowadzenia konferencji RP online? Nie wprowadziłam ich, wychodząc z założenia, że nie narzuca się w statucie formy zebrań RP. Czyli w domyśle, może to być forma stacjonarna lub online.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przy ilu oddziałach można utworzyć stanowisko wicedyrektora w szkole podstawowej? Czy prawdą jest, że już przy 10?
- Jesteśmy placówką oświatowo-wychowawczą i prowadzimy zajęcia pozaszkolne. Czy nasi nauczyciele prowadzący różne zajęcia (turystyczne, sportowe-nauka pływania) muszą mieć program tych zajęć? Jaka postawa prawna nas obowiązuje? Czy te programy zatwierdzamy na Radzie pedagogicznej co roku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak często dyrektor powinien oceniać pracę nauczyciela?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z zawieszeniem nauki w szkołach w formie stacjonarnej należy dodatkowo dokumentować proces przebiegu nauczania, realizacji podstawy programowej, np. sprawozdania nauczycieli za okres nauki zdalnej itp.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe