Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej może inaczej oceniać ucznia z grupy ryzyka dysleksji? Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej?
Nauczyciel jest obowiązany indywidualizować pracę z uczniem na zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, a także dostosować wymagania edukacyjne (czyli wymagania na poszczególne oceny szkolne) do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Wymagania edukacyjne dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia: 1) posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na podstawie tego orzeczenia oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno--terapeutycznym; 2) posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania – na podstawie tego orzeczenia; 3) posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się lub inną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wskazującą na potrzebę takiego dostosowania – na podstawie tej opinii; 4) nieposiadającego orzeczenia lub opinii wymienionych wyżej, który jest objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole – na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów; 5) posiadającego opinię lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego – na podstawie tej opinii.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44c; 2. ROZPORZĄDZENIEMINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chcę zatrudnić w Zespole Szkół nauczyciela z dorobkiem naukowym (dr nauk) z dziesięcioletnim stażem pracy (wykładowca) na wyższej uczelni. Czy zastosować mam art 9a ust 3KN czy 9a ust 4KN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam pismo z Centrum Pomocy Rodzinie z prośbą o udzielenie informacji dotyczących ucznia mojej szkoły, który jest pod opieką rodziny zastępczej. Informacje o które prosi Centrum Pomocy Rodzinie to m. in. frekwencja, wyniki nauczania, wykaz przedmiotów które sprawiają uczniowi trudności, zagadnienia programowe, które wymagają szczególnego wsparcia i pomocy, funkcjonowanie ucznia na terenie szkoły oraz w grupie rówieśniczej, udział w kołach zainteresowań, udział w wyjazdach i imprezach klasowych, szczególne osiągnięcia i zainteresowania, czy uczeń jest objęty pomocą pedagogiczną lub psychologiczną, oraz współpraca opiekuna ze szkołą/wychowawcą/pedagogiem.
Czy jako dyrektor placówki mogę wszystkie te informacje przekazać?
Proszę o podanie wykładni prawnej, która będzie podsatwą przekazania informacji o uczniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo interpretować ilość klas/oddziałów w szkole. Mamy w szkole 24 klasy - jest to technikum i jest 5 różnych zawodów. Ze względu małą ilość uczniów i oszczędności połączyłam dwie pierwsze, dwie drugie, dwie trzecie i dwie czwarte ze sobą. W praktyce to wygląda tak, uczniowie mają przedmioty ogólnokształcące razem, a zawodowe oddzielnie. Jest jeden wychowawca, ale dwa dzienniki. Razem jest średnio w klasie 24 uczniów. Jak liczyć odziały - czy jest ich 24 czy 20? Od ilości oddziałów w szkole zależy ilość wicedyrektorów i dodatek funkcyjny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został zatrudniony 1 października, na zastępstwo za nauczyciela, który pracował do 30 września (przedszkole). Czy pracownikowi zatrudnionemu od 1 października należy się „13-tka”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym funkcjonuje młodzieżowy ośrodek wychowawczy ze szkołą podstawową, w przyszłym roku chcemy otworzyć 8 klasę młodzieżowego ośrodka socjoterapii, czy jest jakiś termin na powołanie nowej placówki. Czy można to zrobić w ciągu całego roku szkolnego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe