Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne       W szkole podstawowej każdego ucznia obowiązuje nauka jednego języka obcego nowożytnego. Uczestnictwo w lekcjach drugiego języka – jako...

PORADA PRAWNA

04 września 2015 Prawo oświatowe

Czy na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. par. 7 można zwolnić ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem lekkim z nauki 2. języka obcego?

      W szkole podstawowej każdego ucznia obowiązuje nauka jednego języka obcego nowożytnego. Uczestnictwo w lekcjach drugiego języka – jako przedmiotu dodatkowego jest zatem dobrowolne  za zgodą rodziców. Nie ma więc konieczności zwalniania jakiegokolwiek ucznia  - czy to zdrowego, czy też niepełnosprawnego – z nauki tego drugiego języka.

Poza tym, warto wiedzieć, że od 1 września 2015r., na podstawie:

* Rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych  (Dz. U. z dnia 18 czerwca 2015 r., poz. 843)

  • Z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera - na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej

* Rozporządzenia MEN z dnia 29 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2014. poz. 1993)

  • Wskazano, że obowiązkowa nauka jednego języka obcego nowożytnego (a nie dwóch) dotyczy wszystkich uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, niezależnie od rodzaju szkoły lub oddziału, do którego uczęszczają.
  • Umożliwiono uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczęszczającym do oddziału ogólnodostępnego lub integracyjnego nauki drugiego języka obcego nowożytnego. Na wniosek rodzica ucznia uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego w wymiarze ustalonym dla oddziału, do którego uczęszcza

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT