Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na podstawie § 76 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. 2015 poz. 1872) wyżywienie w bursie jest obligatoryjne?
Na podstawie § 76 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1872 rodzice dzieci i młodzieży przebywających w bursie wnoszą opłatę za posiłki w stołówce bursy równą wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie. Wykupienie posiłków w bursie jest obowiązkowe z uwagi na zapewnienie wychowankom całodobowej opieki w placówce.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przygotowuję arkusz organizacyjny, nauczyciel (dyplomowany i chroniony przedstawiciel ZNP) ma kwalifikacje do nauczania j. angielskiego i sztuki (muzyka, plastyka). Czy możne odmówić przydziału nauczania muzyki, bo jak twierdzi nie czuje się dobrze w nauczaniu tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi czyli z tzw. "zerówkami". Posiadam statut szkoły ale na szkoleniu dowiedziałam się, że powinnam tez mieć statut przedszkola. Informuję, że w statucie szkoły mam zapis dotyczący dzieci z oddziału przedszkolnego. Proszę o wyjaśnienie. Czy mam mieć dwa statuty czy jeden? Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 11.1-4 ustawy z dnia 29 grudnia 2015r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – „1. Dzieci urodzone w I połowie 2008 r., które w roku szkolnym 2015/2016 uczęszczają do klasy II szkoły podstawowej, na wniosek rodziców, złożony w terminie do dnia 31 marca 2016 r., mogą w roku szkolnym 2016/2017 kontynuować naukę w klasie II szkoły podstawowej.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza. (...)
4. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie II szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega ono klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy III szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.”
Ustawa nic nie mówi o dzieciach urodzonych w II połowie roku 2008 – ci rodzice mieli wybór i dokonali go.
W mojej szkole wszyscy rodzice dzieci, które uczęszczają do klasy II i urodzone są w roku 2008 (te z I i te z II połowy roku), chcą aby ich dzieci kontynuowały naukę w klasie II.
Jak zatem zgodnie z obowiązującymi przepisami mam postąpić?
1. Czy rodzice dzieci urodzonych w II połowie roku 2008 mogą złożyć wniosek – podanie do dyrektora szkoły, o nie promowanie dziecka do klasy III ?
Będą one wówczas podlegały klasyfikacji rocznej oraz promowaniu do klasy III, otrzymają jednak świadectwo o nie promowaniu do klasy III.
2. Jeżeli tak, to czy do wniosku – podania do dyrektora szkoły musi być dołączona opinia z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej? Czy wystarczy tylko wniosek – podanie rodzica?
3. Czy też rodzice nie mają żadnych możliwości, a ich dzieci muszą kontynuować naukę w klasie III?
Bardzo proszę o wyczerpującą odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile od 1 września 2018 r będzie wynosiło pensum nauczyciela rehabilitanta i nauczyciela prowadzącego zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, czyli tzw. terapię?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie MEN z dnia 21 czerwca 2012 r w sprawie dopuszczania podręczników i programów nauczania straciło moc w związku z wejściem ustawy z dnia 30 maja 2014r. jak powinien wyglądać teraz wniosek do dyrektora o dopuszczenie programu nauczania skoro nie zostało sprecyzowane, jak to miało miejsce w poprzednim rozporządzeniu, co program nauczania powinien w szczególności zawierać. Czy stare wnioski należy zmienić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe