Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można połączyć nauczanie indywidualne - mam dwóch uczniów z tej samej klasy?
Indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Wymieniona przesłanka jest jedyną przesłanką orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego. Stan zdrowia "znacznie utrudniający lub uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły" oznacza występowanie u ucznia takich niepełnosprawności lub (co najmniej przejściowe) występowanie takiego schorzenia, które stanowi rzeczywistą przeszkodę do uczęszczania do szkoły. Stanowisko sądu: Przesłanki z art. 71b ust. 1a ustawy nie zawężono jedynie do fizycznych przeszkód, co oznacza, że powinny być brane pod uwagę również inne przeciwwskazania do uczęszczania do szkoły. Stan zdrowia, który powoduje, że uczeń nie jest w stanie wywiązać się z obowiązku szkolnego (nie może uczęszczać do szkoły ze względu na choroby, urazy, stany pooperacyjne, trwającą rehabilitację i inne) albo też jest w stanie fizycznie dotrzeć do szkoły i w niej przebywać, lecz pobyt w środowisku szkolnym może zagrażać jego zdrowiu lub zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu innych uczniów. Indywidualne nauczanie organizuje się na czas określony w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania, wydanym przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej. Gdzie organizujemy zajęcia indywidualne? Zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu ucznia, w domu rodzinnym, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym lub placówce opiekuńczo-wychowawczej, ale także w odrębnym pomieszczeniu w szkole, w zakresie określonym w orzeczeniu w odniesieniu do dziecka, którego stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Oznacza to, że szczegółowe wymagania i warunki prowadzenia indywidualnego nauczania powinny być określone w orzeczeniu. Wg § 6. Rozporządzenia na podstawie orzeczenia dyrektor ustala zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęć indywidualnego nauczania oraz formy i zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Podstawa prawna:1) Wyrok z dnia 28 sierpnia 2008 r. - Wojewódzki Sąd Administracyjny w GorzowieWielkopolskim (II SA/Go 246/08) 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży. 3) Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 71b. ust. 1a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole opracowuje się tylko dla dziecka 6 letniego realizującego roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, czy również dla 5 letniego, skoro ma prawo w wieku 6 lat rozpocząć naukę w szkole? Jak to wygląda w sytuacji, kiedy dziecko 5-letnie uczęszcza z 6-latkami do tzw. "zerówki", a jak w sytuacji kiedy dziecko 5 letnie objęte jest wychowaniem przedszkolnym (grupa 5-latków), a również rodzic ma prawo posłać je do szkoły o rok wcześniej? Czy po diagnozie przedszkolnej dla każdego dziecka opracowuje się indywidualny program wspierania rozwoju, czy wystarczy plan (te dwa dokumenty mają przecież inną formę budowy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie wykroczenia nauczyciela podlegają karze dyscyplinarnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas wysyłania pism i wystawiania zaświadczeń dotyczących uczniów klas II i III ZSZ posługujemy się pieczątką szkoły branżowej czy szkoły zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można nauczycielowi udzielić kary porządkowej – nagany za niekulturalne zachowanie podczas rozmowy służbowej z rodzicem? Chodzi o obrazę rodzica.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku dodatkowych godzin finansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE należy zastosować metodę wyliczenia wynagrodzenia jak za godziny ponadwymiarowe?
1.Nauczyciel dyplomowany realizuje w szkole podstawowej 19/18 oraz 9/26.
Czy w takim przypadku jego stawka za tą godzinę wynosi - 45,99?
2.Dyrektor (dyplomowany) realizuje obowiązkowe godziny 1/18 oraz 2/26.
Czy w takim przypadku jego stawka za tą godzinę wynosi – 36,70?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe