Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Elementy składowe statutu każdej szkoły określone zostały w art. 98 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 910 z późn. zm.). Jeżeli...

PORADA PRAWNA

Czy mogłabym prosić o wzór zmian w statucie szkoły w związku z wprowadzeniem szkoły branżowej II stopnia?

Elementy składowe statutu każdej szkoły określone zostały w art. 98 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 910 z późn. zm.). Jeżeli chodzi o zmiany w związku z włączeniem do zespołu branżowej szkoły II stopnia, powinny one polegać na określeniu poszczególnych elementów statutu wskazanych w art. 98 ustawy Prawo oświatowe:
• nazwę i typ szkoły oraz jej siedzibę, należy ująć w statucie nazwę szkoły t.j. Branżowa Szkoła II stopnia w Zespole……, z siedzibą ………… ,
• imię szkoły, o ile zostało nadane,
• nazwę i siedzibę organu prowadzącego szkołę,
• cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz sposób ich wykonywania. W tym zakresie można wprowadzić następujące zapisy:
Szkoła, w szczególności:
- realizuje program nauczania uwzględniający podstawę programową kształcenia ogólnego i podstawę programową kształcenia zawodowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- realizuje ramowy plan nauczania określony dla Branżowej Szkoły II stopnia, dla absolwentów Branżowej Szkoły I stopnia,
- umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły, dyplomu zawodowego oraz świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego,
- przygotowuje słuchaczy do dokonania świadomego wyboru kierunku dalszej edukacji i podjęcia kształcenia, odpowiednio do ukończonego typu szkoły, w szkole policealnej lub wyższej,
- kształtuje u słuchaczy postawy przedsiębiorczości sprzyjające aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym,
- umożliwia słuchaczom podtrzymanie tożsamości narodowej, religijnej oraz własnej historii i kultury, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata,
- przygotowuje do wypełnienia obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności,
- kształtuje szacunek do pracy, poprzez udział słuchaczy w życiu szkoły i środowiska na zasadach podmiotowości i współpracy nauczyciel – słuchacz,
- wdraża słuchaczy do wykonywania pracy zawodowej z pełną odpowiedzialnością i zrozumieniem jej znaczenia społeczno-gospodarczego.
• szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów. W tym zakresie można wprowadzić następujący zapis:
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach, wymagania edukacyjne dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia i ustala się zasady Wewnętrznego Systemu Oceniania w Branżowej Szkole II Stopnia …… zwane dalej WSO.
• organizacja zajęć edukacyjnych w ramach kształcenia zawodowego . W tym zakresie dodatkowy zapis może mieć brzmienie:
- W Branżowej Szkole II Stopnia ……. obowiązuje podział roku szkolnego na dwa semestry.
- Słuchacz otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał oceny roczne wyższe od oceny niedostatecznej, lub na wniosek słuchacza, który otrzymał jedną ocenę niedostateczną z przedmiotu kontynuowanego, może podjąć dalszą naukę w klasie programowo wyższej jeden raz w cyklu kształcenia za zgodą Rady Pedagogicznej.
- Słuchacz kończy szkołę, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwyższej oraz roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych, uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej.
- Słuchacz kończy szkołę z wyróżnieniem, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania.
- Oceny z przedmiotów, które nie występują w planie nauczania w następnych klasach, są ocenami końcowymi z tych przedmiotów.
Są to tylko przykładowe zapisy, które mogą znaleźć się w statucie. Jeżeli potrzebny jest gotowy wzór statutu, należy zwrócić się z prośbą o jego przygotowanie.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT