Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na: niepełnosprawność sprzężoną, słabe widzenie, niepełnosprawność ruchową, powinno mieć zapewnione przez punkt przedszkolny zajęcia z tyflopedagogiem?
Tak. Tyflopedagog powinien z tym dzieckiem realizować zajęcia rewalidacyjne. Rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017 r. poz. 649) wskazuje tylko, że czas prowadzonych w przedszkolu zajęć rewalidacyjnych powinien wynosić z dziećmi w wieku 3–4 lat – około 15 minut, a z dziećmi w wieku 5–6 lat – około 30 minut. Rozstrzygnięcie, ile razem to będzie godzin tygodniowo oraz jaki będzie konkretny rodzaj tych zajęć należy do decyzji zespołu planujacego i koordynujacego IPET, podjętej w uzgodnieniu z rodzicami i uwzględniającej potrzeby dziecka wynikające z jego niepełnosprawności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałam zapytać na temat wydatków strukturalnych. Czy wyposażenie w meble, sprzęt i pomoce dla nowego oddziału przedszkolnego, który został przekształcony z sali lekcyjnej na salę oddziału przedszkolnego stanowi wydatek strukturalny? Przedszkole mieści się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko w przedszkolu otrzymało opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Dla tego dziecka powinno się przygotować IPET, czy Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Jeżeli Program Wczesnego Wspomagania Rozwoju to co powinien zawierać (budowa tego programu)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rada rodziców nie przeprowadziła wyborów w nowym roku szkolnym. Zostali wybrani przedstawiciele klas na zebraniach z wychowawcami, ale nie zostało zwołane zebranie rady rodziców. Rada nie opracowała swojego regulaminu działania. Jakie kroki powinien podjąć dyrektor szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mając grupę 25 dzieci w wieku 3-6 lat jednym oddziale przedszkola do jakiego oddziału przypisuję dzieci w SIO - do oddziału "0" czy poniżej "0"?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie obowiązki spoczywają na dyrektorze przedszkola w przypadku przyjęcia do placówki dziecka z cukrzycą typu 1? Jakie prawa ma w tej sytuacji rodzic - co placówka musi zapewnić temu dziecku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe